תג נכה לתושבי תל אביב נחשב לעיתים גם כאישור חניה לנכים. תגים מסוג זה מסייעים לנכים תושבי תל אביב להתגבר על המוגבלות הפיזית ולחיות חיים מלאים יותר, עם נגישות טובה לכל מקום.

היתרונות של תג נכה לתושבי תל אביב

בתל אביב הצפופה יש מסחור חמור במקומות חניה. לאור זאת, חשוב לדעת כי תגי חניה לנכים מאפשרים להחנות את הרכב בחניות הייעודיות, המוקצות אך ורק לנכים. אלה חניות נגישות במיוחד. לרוב הן קרובות למקומות מרכזיים, לאתרי מסחר, בילוי, מקומות עבודה וגם מצויות בחניונים פרטיים. 

יתרון חשוב נוסף של תג חניה לתושבי תל אביב נשען על כך שניתן לחנות בזכות התג אפילו במקומות שלרוב אסורים בחניה. זה עוזר לאנשים עם מוגבלויות להתגבר על מצבים שבהם אין שום חניה קרובה. כך ניתן לקצר זמני הליכה ואפשר להגיע לכל מקום ללא מאמץ שעלול להזיק לבריאות. בחלק מהמקומות התג מאפשר להעמיד את הרכב כחוק, לפרק זמן ארוך מהמקובל. כמו כן, ניתן לקבל הטבות בנושאי אגרת רכב וזו הטבה כספית בלתי מבוטלת.

איך לממש את הזכאות לתג חניה לתושבי תל אביב

חשוב לדעת, לא כל נכה זכאי אוטומטית לתג חניה. לקבלת תג יש צורך לעמוד באחד או יותר מהתנאים הבאים:

  • ניידות מוגבלת – אנשים עם מוגבלות או שנזקקים לכסאות גלגלים לצורך ניידות זכאים בדרך כלל לתג חניה.
  • נכות כללית או מחלות קשות – נכים שרמת הנכות שלהם מגיעה לרמה משמעותית ובריאותם עלולה להיפגע ללא רכב, מקבלים עדיפות בקבלת תג חניה.
  • ועדה רפואית – קביעה של ועדה רפואית יכולה לסייע בקבלת התג. כמו כן, התג מגיע גם לסובלים מנכות זמנית או ליקויי ראייה חמורים.

למי פונים לקבלת התג

לקבלת התג אין צורך לפנות לעירייה. אך יש לדעת כי תהליך קבלת התג עלול להיות מאתגר או סבוך. אם אתם מסתבכים בפרוצדורה מול משרד התחבורה או שאין לכם כוחות להתמודד עם הבירוקרטיה, יש פתרון מקצועי. תוכלו להיעזר בחברות או ארגונים המתמחים בסיוע לאנשים בדיוק במצב זה. אלה חברות שמסייעות במימוש הזכות לתג, ללא טרחה מצדכם או מצד הקרובים לכם. 

כתיבת תגובה