תג נכה לתושבי לתושבי הרצליה ממלא תפקיד חשוב ביותר בהבטחת נגישות לטובת אנשים עם מוגבלות. מהו התג, איך משיגים אותו ומי יכול לעזור אם מסתבכים עם הבירוקרטיה – כל מה שרציתם לדעת.

מהו תג נכה לתושבי הרצליה

התג, המכונה הרבה פעמים גם תו חניה לנכים, נועד באופן ספציפי עבור אנשים עם מוגבלות. הוא נועד להקנות להם זכויות והטבות ספציפיות, הקשורות לחניה על מנת לאפשר להם ניידות משופרת. מי שמקבל את התג מקבל עדיפות וגישה אל מקומות חניה ייעודיים ופטור מאגרת רישוי. כמו כן ניתן לקבל זכות ועדיפות באזורים אסורים לחניה (למשל באדום לבן), אם אין חניית נכים פנויה באזור.

השגת תג נכה לתושבי הרצליה

תהליך תג כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

  1. הערכת הזכאות – אדם נכה או בעל מוגבלות צריך לעמוד בקריטריונים כפי שמוגדר במשרד התחבורה ואצל הגורמים המוסמכים. הקריטריונים נוגעים לגורמים כמו מוגבלות בניידות עקב מוגבלות ברגליים, הסתמכות על כיסא גלגלים לצורך ניידות, או נוכחות של מוגבלות בריאותית משמעותית אחרת, שעלולה לסכן את הבריאות ללא אפשרות להשתמש ברכב צמוד.
  2. מסמכים – כדי לקבל תג נכה, יש צורך במסמכים מתאימים כפי שהוגדר. יש למלא בקשה, להוסיף תעודת זהות עם ספח, אישור של מספרי רכב, תצלום של הרישיון וכן אישור רפואי או חוות דעת של וועדה רפואית מתאימה. 
  3. החלטת משרד התחבורה – גורם במשרד התחבורה בוחן כל בקשה ואת המסמכים וחוות הדעת. מי שיקבל תשובה חיובית יוכל להשתמש בתג נכה כחוק וגם לקבל פטור מאגרת רישוי.

איך להקל על התהליך לתושבי הרצליה

תהליך הגשת הבקשה לתג חניה לנכה יכול לפעמים להיות מורכב ולא פשוט. במקרים כאלה, גם לא תמיד נוח לקבל תשובה ממשרד התחבורה. במצבים כאלה, ניתן מראש להיעזר בחברות מיוחדות. אלה חברות שמוקדשות לסיוע לבעלי מוגבלות ונכים להשגת מלוא הזכויות עם דגש על תגי נכה. באותן חברות עומדים לרשותכם נציגים בעלי המון ניסיון בהגשת בקשות, התמודדות עם בירוקרטיה ופקידים שלא תמיד מסבירי פנים. זוהי עזרה חשובה לכל מי שמתגורר בהרצליה ומתמודד עם נכות או ליקוי תנועה כזה או אחר.

כתיבת תגובה