תו נכה לרכב הוא אחת מההטבות המשמעותיות ביותר שמקבלים בעלי נכויות, לצד קצבאות מביטוח לאומי והנחות בתשלומים שונים. המטרה בהענקת תו נכה היא לאפשר לנכים ובעלי מוגבלויות שונות ליהנות מנקודת פתיחה טובה ושוויונית יותר, המתאזנת עם היכולת של שאר האוכלוסייה להתנייד ללא מגבלות. מימוש הזכות לנגישות הוא טבעי ובסיסי ולכן כל נכה ובעל מוגבלות זכאי להגיש בקשה לקבל תו נכה. אתר cartag מבית אופקים מימוש זכויות, מתמחה בהגשת בקשות עבור תג נכה, ערעור על בקשות שנדחו ועוד. מדי יום מטפלים מנהלי תיקי הלקוחות של החברה במאות לקוחות המגישים בקשה לתו נכה לרכב והנה השאלות הנפוצות ביותר בתחום:

מה ההבדל בין תו נכה עם סמל של סימן גלגלים לתו נכה ללא הסמל?

למעשה, בכל מה שקשור לחניה או להנחה בתשלום עבור אגרת רכב, אין הבדל בין תג נכה רגיל לבין כזה עם כיסא גלגלים. ההבדל בא לידי ביטוי בכך שתג נכה עם כיסא גלגלים מאפשר לבעלי הרכב לנסוע גם בנתיב התחבורה הציבורית, וזאת בתנאי שהנכה נמצא פיזית ברכב בעת הנסיעה.

כמה תווי נכה כל אדם יכול להוציא?

כל אחד יכול להוציא עד שני תווי נכה. שימו לב כי הרכבים לא צריכים להיות בבעלות הנכה, אלא לשמש להסעת הנכה. למשל, על-ידי קרובי משפחה או חברים. השימוש בתו נכה מותר על פי חוק רק כשהנכה עצמו נמצא ברכב, כנהג או כנוסע.

איך משלמים אגרת רישוי מופחתת?

ניתן לקבל הנחה משמעותית ולשלם אגרת רישוי בסך 27 ₪ בלבד, עבור הרכב עליו יש תו נכה, או עבור אחד מהרכבים שקיבלו תו נכה וזאת בתנאי שהרכב רשום על שם הנכה, בן/בת הזוג שלו או אפוטרופוס.

האם ניתן לערער על החלטה של משרד הרישוי לגבי תג נכה?

אם יש סיבה מוצדקת לכך שתקבלו תג נכה והבקשה סורבה על-ידי משרד הרישוי, מומלץ לפנות בהקדם לחברת אופקים ולהסתייע בליווי המקצועי של החברה להגשת בקשה עבור תו נכה, גם אם מדובר בערעור על החלטה ראשונית.

כתיבת תגובה