ילדים המתמודדים עם ליקוי ראייה עיוורון מתמודדים עם לא מעט אתגרים בתחום המוטורי, הקוגניטיבי והתנהגותי – כך שהם זקוקים לעזרה ולתמיכה חיצונית.
מכיוון שההורים של אותם הילדים משקיעים לא מעט זמן וכסף, על מנת לסייע לילדם לקוי הראייה (כאשר, עליהם לדאוג בין היתר לעזרים שונים בבית, אשר יאפשרו לילדיהם להתנהל בצורה בטיחותית במרחב), חשוב שהם יהיו מודעים לעובדה, כי מגיעות להם זכויות שונות ואחת מהן, יכולה לבוא בצורה של קצבת ילד עם ליקוי ראייה עיוורון – אשר יכולה להיות בשיעור של 100% (3000 ₪ לחודש נכון לשנת 2022) ויכולה גם להגיע לשיעורים גבוהים יותר של עד ל-235% (7168 ₪ לחודש נכון לשנת 2022) – כאשר, השיעור נקבע על פי מידת התלות של הילד בזולת.

תנאי הזכאות לקבלת קצבת ילד ליקוי ראייה עיוורון

ראשית כל, את הקצבה ניתן לקבל עבור ילדים החל מגיל 91 ימים ועד לגיל 18 ו-3 חודשים.
בכדי לקבל את הגמלה, אמור להתקיים אחד מ-2 מהמצבים הבאים:

  • שדה ראייה של פחות מ-20 מעלות בכל עין
  • חדות ראייה של 6/60 או פחות מכך

בכדי לקבל את הקצבה, יש צורך להגיש לביטוח לאומי תביעת לגמלת ילד נכה (כאשר, ניתן להוריד טופס מהאתר של הביטוח הלאומי או למלא טופס מקוון). יש לצרף לתביעה את כל המסמכים הרלוונטיים אשר מעידים על הליקוי של הילד.
בשלב הבא, יתקיים דיון בוועדה ללא נוכחות הילד – כאשר, במידה והתשובה הינה חיובית, ניתן לקבל את הקצבה גם רטרואקטיבית (עד שנה אחורה) כאשר, גובה הקצבה יהיה בהתאם לשיעור אשר נקבע על ידי הועדה. מי שאינו שבע רצון מהחלטת הוועדה, יוכל להגיש ערעור לגבי ההחלטה.

זכאות לקבלת קצבאות נוספות

מלבד קצבת ילד ליקוי ראייה עיוורון (קצבת ילד נכה), ישנם מקרים בהם הזכאות תהיה גם לקבלת קצבאות נוספות כמו: גמלת ניידות לילד (אשר מעניקה לא מעט הטבות הקשורות לנושא של התניידות) ושר"מ (שירותים מיוחדים). לכן, מומלץ לבדוק את כל הזכויות ולפעול על מנת למצות אותן עד תום.

הליך מימוש הזכאות לקבלת קצבת נכות לילד בחינוך המיוחד הינו הליך בירוקרטיה מסועף ומתמשך המחייב אתכם לפנות לשירותיהם של אנשי המקצוע העוסקים ומתמחים בכל הנוגע למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי.

ליצירת קשר עם המומחים שלנו בתחום חייגו: 052-2906260 

כתיבת תגובה