ישנם יישובים בישראל שאלו מוגדרים על ידי הממשלה כיישובי ספר. אלו הם בעלי עדיפות מבחינת הממשלה כאשר המטרה היא לעודד את האוכלוסייה להתיישב באותם מקומות.

על מנת לעודד את המעבר לאותם היישובים החליטה המדינה על שורה של הקלות לתושבים שיעברו להתגורר בערים אלו. אחת ההקלות היא ההנחה בתשלומי מס ההכנסה.

יש מספר תנאים בהם אמורים התושבים לעמוד על מנת שהם אכן יוכלו להנות מההטבות ומהחזרי מס.

מהם התנאים לזכות בהחזרי מס בגין מגורים ביישוב ספר?

  • משך המגורים במקום – תושב שרוצה ליהנות מהחזרי מס בגין מגורים ביישוב ספר, אמור להוכיח כי הוא מתגורר במקום לפחות 12 חודשים.
  • עזיבת יישוב הספר – אם תושב עוזב את יישוב הספר בטרם הסתיימה שנת המס, הרי שהוא יהיה זכאי ליהנות מהחזר יחסי בהתאם למספר החודשים אשר בהם הוא התגורר ביישוב. זאת בתנאי שבחישוב כולל הוא התגורר ביישוב למשך תקופה של לפחות 12 חודשים.

כל יישוב יש לו את אחוזי ההנחה שלו. האחוזים נקבעים על ידי הממשלה והם עשויים להשתנות מידי פעם. על מנת לבדוק את הדבר לכל יישוב בפני עצמו, יש להיכנס לאתר של מס הכנסה ולקבל את המידע המדויק והעדכני לאותו זמן.

הודעה למעסיק - חובה!

  • כדי שעובד יוכל ליהנות מהטבת המס בשל מגוריו ביישב ספר, עליו להודיע על מקום מגוריו בפני העסיק שלו לפני שהוא מתחיל בעבודתו.יש מקרים אשר בהם מסיבות שונות העובדים לא מדווחים למעסיקים על מקום המגורים שלהם ועל כן הם לא מקבלים את הזיכויים במס אליהם הם זכאים על פי חוק. זו הסיבה שיש כל כך הרבה עובדים המתגוררים ביישובי ספר שיש להם זיכוי להחזר מס והם לא תמיד מודעים אליהם.

פנו אל איש מקצוע

יש גם מקרים אשר בהם העובד כן מצהיר על מקום המגורים שלו בעיר ספר אך בשל סיבות שונות הוא לא מקבל את הזיכוי המגיע לו.

מקרים אלו דורשים מעורבות וטיפול של איש מקצוע על מנת שהעובד אכן יוכל למצות את הזכויות שלו ולקבל את כל מה שמגיע לו על פי חוק.

כתיבת תגובה