אם יש לכם מגבלה גופנית כלשהיא, יכול להיות שמגיע לכם תג נכה. תג נכה או בשמו השני – תו נכה, יאפשר לכם להתנהל בקלות רבה יותר ולהגיע לאן שאתם צריכים עם מאמץ פיזי מופחת. למה? כי כבר לא תצטרכו לחפש חנייה זמן רב ולפעמים לחנות את הרכב שלכם במרחק משמעותי מהיעד (וכשמדובר על ערים כמו תל אביב, המרחק יכול להיות גדול מאוד) ולא תצטרכו לשלם מחיר מלא בכל חניון אליו תיכנסו. הוצאת תג נכה או חידוש תו נכה במידה והיה לכם כבר יאפשר לכם לחיות בנוחות רבה יותר. אבל למי מגיע בכלל תו נכה? הנה כמה דוגמאות.

מצבים בהם אפשר לקבל תו נכה

  • מחלות ריאה – ישנן מחלות ריאה שונות כמו COPD, אסתמה קשה, מחלת ריאות כרונית ואחרות שבגללן התניידות כרוכה בקוצר נשימה.
  • מחלות לב – מחלה כמו אי ספיקת לב יכולה להגביל משמעותית את הסובל ממנה כמו גם מחלת לב כלילית.
  • בעיות שמיעה – בעיות שמיעה קשות וכמובן חירשות מלאה גם הם מגבילים באופן משמעותי.
  • בעיות ראייה – קוצר ראייה משמעותי וכמובן עיוורון מחייבים סיוע ואמצעים שונים להקלה כמו תג נכה.
  • מחלות נוירולוגיות – טרשת נפוצה, פרקינסון, CVA (אירוע מוחי) ומחלות אחרות מגבילות בהחלט.
  • בעיות אורטופדיות – בעיות שונות בעמוד שדרה יכולות לגרום למגבלות עד כדי חוסר יכולת להתנועע. כך גם דלקת פרקים ניוונית, שיתוק מוחין בעיות אחרות.

איך מחדשים תו נכה

אם יש לכם תו נכה אבל פג התוקף שלו או אם הוא היה זמני בגלל בעיה זמנית ועכשיו אתם צריכים אותו שוב, אתם בהחלט יכולים לחדש. איך עושים את זה? די דומה לבקשה הראשונית. צריך למלא את כל המסמכים הרלוונטיים, צריך לצרף את רישיון הרכב, צריך להגיש בקשה בכתב וצריך להביא אסמכתא רפואית על המגבלות שישנן שמצריכות תו נכה.

זכאות לתג נכה יכולה להקל את החיים באופן משמעותי. היא מאפשרת לחנות קרוב יותר ליעד ולהתאמץ פחות, וגם מי שהיה לו תו נכה והוא כבר לא תקין, יכול לחדש אותו ללא כל בעיה. 

כתיבת תגובה