כאשר אדם נעזר בקביים, זה בדרך כלל ינבע עקב פציעה או מוגבלות אחרת, בין אם זמנית ובין אם קבועה. קביים יכולים לעזור לאנשים ללכת ולשמור על שיווי המשקל שלהם, אולם הם יכולים גם להיות מאתגרים לשימוש ועלולים להוביל למספר בעיות.

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בניידות בעזרת קביים היא כאב מכיוון שקביים עלולים להפעיל לחץ רב על הידיים, הזרועות והכתפיים, וזה יכול להוביל לכאב ואי נוחות. במקרים מסוימים, הכאב יכול להיות כה חמור עד שהוא מקשה על השימוש בקביים. בעיה שכיחה נוספת בניידות בעזרת קב היא נפילות. קביים יכולים להקשות על האיזון ולהוביל לנפילות. נפילות יכולות להיות מסוכנות, והן אפילו יכולות להיות קטלניות. בנוסף לכאבים ונפילות, הקביים עלולים להקשות על ההתניידות במקומות צרים, טיפוס במדרגות והשתתפות בפעילויות הדורשות תנועה רבה, כמו ספורט או ריקוד.

ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי לעזור לאנשים הנעזרים בקביים. אחד הדברים החשובים ביותר הוא להשתמש בסוג הנכון והמתאים ביותר של קביים, מכיוון שישנם שני סוגים עיקריים: קביים הנתמכים בבית השחי וקביים הנתמכים באמה. הקביים הנתמכים בבית השחי הם הסוג הנפוץ ביותר אך הם עלולים להפעיל לחץ רב על הידיים, הזרועות והכתפיים. קביים לאמה מפעילים פחות לחץ על הידיים, הזרועות והכתפיים, אבל הם עלולים להיות קשים יותר לשימוש. דבר חשוב נוסף הוא שימוש נכון בקביים. יש להתאים את הקביים לגובה הנכון כך שהמרפקים של המשתמש יהיו כפופים בזווית של 90 מעלות. וכן על המשתמש להחזיק את הקביים באחיזה יציבה ולשמור את הכתפיים לאחור.

חשוב גם לעשות הפסקות בעת שימוש בקביים. קביים יכולים להיות מעייפים, ושימוש בהם יותר מדי זמן עלול להוביל לכאבים ועייפות. ניתן להיעזר בתו נכה לרכב, כדי לצמצם את זמן ההליכה עד למקום היעד, ולהקל על הלחצים והכאבים המתלווים למוגבלות.

לסיכום, ניידות בעזרת קביים יכולה להיות אתגר, אך חשוב לזכור שיש מספר דברים שניתן לעשות כדי להקל על מצב זה. יש להשתמש בסוג הנכון של הקביים, לקחת הפסקות, להפחית את הכאב ואי הנוחות ולקבל תו נכה לרכב.

כתיבת תגובה