תג נכה הוא תג שמטרתו להקל את ההתנהלות היומיות של נכים, ושל בני המשפחה המלווים אותם בנסיעותיהם. תג הנכה מאפשר לרכב שנוהג בו החולה, או הרכב שמסיע את החולה לחנות במקומות המיועדים לנכים, או במקומות שבהם החנייה לא אפשרית. על מנת שהתג יהיה תקיף על הנכה להיות ברכב כנהג או כנוסע.

מי זכאי לקבלת תג נכה

תג נכה ניתן לאדם בעל קושי ללכת, ושתנועה או הליכה שיכולה להשפיע על מצבו הבריאותי לרעה, או אם מדובר באדם שמרותק לבית שלו בגלל מצבו הבריאותי. המצב הבריאותי צריך להיות מוכח על ידי דוחות רפואיים עדכניים כדי להיות זכאי לתג נכה יש לענות על אחד מהתנאים האלה :

  • אדם בעל נכות הרפואית בשיעור 60% לפחות, ותנועתו ללא רכב עלולה להידרדר ולפגוע במצבו הבריאותי.
  • אדם מוגבל בהליכה שזקוק לכיסא גלגלים.
  • אדם נכה הזקוק לרכב לתנועותיו.
  • אדם שסבל ממחלות עצבים, מחלות דם, סרטן, מחלות נשימתיות, מחלות אורתופדיות, וכדומה.

איך מקבלים תג נכה

הזכאות יכולה להיקבע בשתי דרכים:

  • ועדת קביעת אחוזי נכות של המוסד הביטוח הלאומי.
  • ועדת קביעת זכאות של משרד הרישוי.

אם לא נקבעו שיעורי נכות לחולה על ידי ועדת המוסד לביטוח לאומי, עליו להגיש בקשה לתו נכות למשרד הרישוי. לבקשה יש לצרף את הטפסים המתאימים, ומסמכים ודוחות רפואיים שמוכיחים את המצב הבריאותי והקושי בתנועה של החולה. אין קריטריונים שמפורסמים מראש, ולכן אין לדעת מה הם התנאים הספציפיים שקובעת הוועדה לפיהם את הזכאות לתו, אבל מן הסתם אפשר להעריך שעל החולה להוכיח את הקושי בתנועה וההתנהלות היומיומית שלו, ואת העובדה שהוא תלוי ברכב כיוון שהמחלה שלו מתקדמת, ושכיוון שהיא פוגעת ביכולות והתפקודים השונים שלו. מומלץ לצרף את כל המסמכים שיכולים להעיד על המצב, ושהיהו רבים ומפורטים ככל האפשר, כדי להבטיח ככל האפשר את קבלת התו. האדם לא מופיע בעמו בפני הוועדה לכן המסמכים הם האמצעי היחידי להוכחה.
יש לציין שהתג ניתן לחולה או לבני המשפחה שמסיעים אותו, שיכולים להגיש את הבקשה עבורו.

כדי לקבל מידע מפורט יותר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.

כתיבת תגובה