תג חניה עבור נכים

תג נכה הוא תג שניתן על ידי משרד הרישוי ושמאפשר לנכה או לאדם שמלווה אותו בנסיעותיו לחנות במקומות חניה המיועדים לנכים, או במקומות שהחנייה בהם היא אסורה, וזאת על מנת להקל את התנועה והניידות של החולה, ולהקל על ההתמודדות היומיומית שלו ושל בני משפחתו. תג החניה יכול לשמש את הנכה אם הוא נוהג ברכב, או בן משפחה או מלווה שנוהג ברכב, בתנאי שהנכה עצמו נמצא ברכב.

מי זכאי לקבלת תג נכה

תג נכה ניתן לאדם שמתקשה בהליכה, ושתנועה או הליכה יכולות לפגוע במצב הבריאותי שלו, או אדם שמרותק לבית שלו. המצב הבריאותי צריך להיות מוכח על ידי מסמכים רפואיים עדכניים. זכאי לתג נכה או מי שרופא מוסמך אישר כי הוא עונה בין היתר על אחד מהתנאים האלה :

  • אדם בעל נכות הרפואית בשיעור 60% או יותר, ותנועתו ללא רכב עלולה להידרדר ולפגוע במצב הבריאותי.
  • אדם מוגבל בהליכה שזקוק לכיסא גלגלים לתנועותיו.
  • אדם נכה הזקוק לרכב כיוון שרגליו נכות.
  • אדם שסבל ממחלות נירולוגיות, מחלות דם, סרטן, מחלות נשימתיות, מחלות אורתופדיות, ועוד.

מי קובע את הזכאות לקבלת תג נכה

אם לאדם לא נקבעו אחוזי נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי הוא צריך להגיש בקשה לתג נכות לוועדה מטעם משרד הרישוי. הבקשה צריכה לכלול בין היתר את הטפסים המתאימים, ודוחות רפואיים שמסבירים באופן כולל ומפורט את המצב הרפואי של האדם, את המחלות שהוא סובל מהן, את הקושי שלו בתנועה,  וכל מסמך אחר שיכול להיות רלוונטי לבקשה. הקריטריונים של הוועדה אינן ידועים לציבור, אבל בעיקרון אפשר להגיד שמה שמעניין ורלוונטי לוועדה הוא רמת התקדמות של המחלה או הנכות, וההוכחות שמעידות שהמחלה או המחלות הסובל מהם האדם משפיעות באופן משמעותי על התנועה שלו. האדם לא יופיע בפני הוועדה, ולכן הדרך היחידה להוכיח את מצבו הבריאותי היא על ידי המסמכים הרפואיים והדוחות שהוא מגיש לוועדה.

איך לדעת על תג נכה

אם אתם רוצים לקבל מידע מפורט ואישי על תג נכה, או אם אתם זקוקים ליעוץ, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

כתיבת תגובה