תו חניה לנכים

כל מי שסובל ממחלה או מספר של מחלות שגורמות לו להיות מוגבל ושמצריכות אותו להיעזר בכיסא גלגלים לתנועה וניידות, עשוי להיות זכאי לתו נכה. תו הנכה מאפשר לאדם המוגבל, או למי שמלווה אותו, להחנות את הרכב במקומות חנייה שמיועדים לנכים, או באזורים שאסורים לחנייה בדרך כלל, וזאת על מנת להקל עליו בכל מה שקשור בניידות.

מי זכאי לקבל תו חניה

כדי לקבל תו חניה על האדם להיות נכה בשיעור של יותר מ 60%, שתנועתו יכולה לערער ולסכן את בריאותו, מי שזקוק לכיסא גלגלים, או אדם שמרותק לבית שלו.
ישנם מספר רב של מחלות וליקויים שאדם הסובל מהם עשוי להיות זכאי לתו, והם בין היתר :
מחלות קרדיולוגיות, מחלות המטולוגיות, מחלות נשימתיות, עיוורון, מחלות נוירולוגיות, מחלות אונקולוגיות, ועוד.

הליך הבקשה

ישנן שתי דרכים לביצוע הבקשה:

דרך הביטוח הלאומי: המוסד לביטוח הלאומי ממנה וועדה רפואית שמחשבת את דרגת הנכות, ואם לאדם אחוזי נכות שעומדים על יותר מ 60% הוא יהיה זכאי לתו.

דרך משרד הרישוי: על ידי וועדה שקובעת אם האדם זכאי לתוו נכה.

הוועדה של משרד הרישוי בוחנת את התיק, וקובעת את הזכאות, לפי המסמכים הרפואיים שמגיש המבקש כשהוא שולח את הבקשה. המבקש לא מופיע באופן פיזי בפני הוועדה, ולכן חשוב להגיש מסמכים רפואיים מפורטים. אם הוועדה דוחה את הבקשה, המבקש יכול להגיש ערעור על הבקשה.

הוועדה אינה מיידעת את הציבור בתנאים שהיא קובעת לפיהם את הזכאות מה שהופך את התהליך בהרבה פעמים למתסכל.

תו נכה עורך דין

תו הנכה נועד להקל על נכים ועל בני משפחה שעוזרים להם ביומיום בהתמודדות עם המחלה. למרבה הצער, הליך קבלת תו הנכה יכול להיות מסובך וקשה, והוא עלול להימשך זמן רב, מה שיכול להקשות יותר על הנכים ומשפחותיהם. עורך דין מומחה יכול לעזור לכם בתהליך הבקשה, והוא יכול לייעץ לכם ולתת לכם מידע שהרשויות השונות לא מפרסמים, וזאת הודות לניסיון המקצועי והבקיאות בחוקים השונים.

למידע נוסף אתם מוזמנים לפנות אלינו.

כתיבת תגובה