תג נכות עבור מבוגרים

תג נכות הוא אישור שמוענק מרשויות המדינה למבוגרים נכים או להורים לילדים נכים, שמטרתו להקל על הניידות והתנועה של הנכה אם הוא הוכר כנכה בשיעור מסוים, או שהנכות שלו מקנה לו את הזכות. התו ישמש להחנות את רכב הנכה שהוענק עבורו במקומות מסומנים לחניית רכבי נכים, או באזורי שבהם אין לחנות, כל עוד האוטו של הנכה לא מפריע לתנועה הן של המכוניות, והן להולכי הרגל. תג הנכות הוא תג חשוב בחיי נכה, ובחיי בני משפחתו, שעוזר להם ביום-יום, והוא מאפשר להגיע למקומות שצריך להגיע אליהם הנכה לקבלת טיפול או לנסיעות למטרות אחרות בקלות יותר. תג הנכות אינו מתקבל באופן אוטומטי, והוא כרוך בהליך ובירוקרטיה לא קצרים. התהליך מתמקד בלהוכיח את המצב הבריאותי של הנכה, והוא יכול להיות די ארוך.

כדי לבקש תג נכות עבור מבוגר יש לנקוט באחת מהדרכים הבאות:

דרך הביטוח לאומי על ידי בקשה של הכרה באחוזי נכות. אם הנכה מקבל אחוזים גבוהים מ 60% הוא יוכל לקבל את התג.

דרך משרד הרישוי : המשרד ממנה וועדה רפואית מיוחדת שתדון בבקשות לתג נכות, לפי כללים וקריטריונים שהיא שומרת לעצמה. עם הבקשה מצרפים מסמכים רפואיים, דוחות, בדיקות, וכל מסמכים אחרים שיעידו על מצבו הבריאותי של הנכה ועל זיקתו לתג.

תנאים לקבלת תג נכות

אם המבוגר עונה על אחד מהמצבים הבאים יוכל להיות זכאי לתו:

  • נכה מעל 60%, ושתנועה מאיימת לדרדר את בריאותו.
  • אדם בעל רגליים נכות שצריך כיסא גלגלים  או כלי רכב לתנועה.
  • אדם שמרותק לבית שלו וזקוק לרכב לתנועה.

הנכות יכולה להיגרם כתוצאה ממחלה או פגיעה פיזית, עיוורון, או מחלות נפשיות, אוטיזם, אלצהיימר, סרטן, מחלות נשמה, מחלות דם, מחלות כליות, מחלות לב, וכדומה.

המבוגר יכול להגיש את הבקשה בעצמו, או להגיש את הבקשה עבורו על ידי בני המשפחה או המלווים.

גם אם הרכב לא משמש את הנכה לא בהכרח על שמו יהיה אפשר לקבל את התג.

כתיבת תגובה