קבלת תו נכה מעניקה לאוחז בו יתרונות לא מעטים והקלה משמעותית בהתנהלות היום יומית שלו. תו הנכה מאפשר חניה בחניות נכה ייחודיות הממוקמות בדרך כלל קרוב לפתח הכניסה במוסדות ממשלתיים שונים, חנויות גדולות, קניונים ומוסדות תרבות. בנוסף מאפשר תו החניה לחנות ללא תשלום באזורים המסומנים כחול לבן שבהם מותרת חניה בתשלום. במקרים חריגים מותרת גם חניה באזור אדום לבן, אף כי נכה החונה במקומות כאלה לוקח סיכון מסוים שהרכב שלו אכן ייגרר. זאת, בעיקר אם הוא חונה באופן המפריע להתנהלות התקינה של התחבורה.

תו נכה קבוע או זמני

מדינת ישראל מכבדת ומוקירה אנשים הסובלים מבעיות פיזיות שונות ומנכות. ועדיין, יש לא מעט מקרים שבהם התעודה שניתנה היא זמנית. התעודה הזמנית ניתנת במקרים שבהם קיים סיכוי סביר שמבקש התעודה, שנכון ליום ההנפקה שלה סובל מבעיות פיזיולוגיות המשפיעות לרעה על אורח החיים שלו, יבריא או מצבו ישתפר ולא יהיה עוד צורך בתעודה. תו נכה כזה מתקבל במקרים של בעיות פיזיולוגיות שניתנות לריפוי. דוגמה לבעיה כזאת עשויה להיות מצב סיעודי זמני של מגיש הבקשה, או מצב שבו חלה הטבה במצבו לאחר מחלת לב וכליות והשתלת כליה. 

מנגד, תג נכה קבוע מוענק לבעל מגבלות פיזיולוגיות, נפשיות או אחרות, שאין סיכוי שהוא יבריא מהן אי פעם. תו כזה אין צורך לחדש ואין צורך להחליף אלא במקרים שבהם התג אבד. גם החלפת רכב עבור תג קיים, מתבצעת במהירות בלי צורך להחליף את התו עצמו. במקרה של נכות לצמיתות מהביטוח הלאומי או מצה"ל או במקרים שבהם הסיכויים לשיפור במצב הבריאותי של מי שמחזיק בתג הנכה הם קלושים, מקבל הנכה תעודה שהתוקף שלה הוא לצמיתות.

אם יש לך עניין לקבל או לחדש תו נכה באופן המהיר ביותר האפשרי תוך עקיפת הבירוקרטיה והסחבת, אתה בהחלט במקום הנכון. כדאי וחשוב  ליצור קשר בהקדם ולעשות צעד חשוב לשינוי משמעותי לטובה של המצב. המקצוענים של אופקים מימוש זכויות מתמחים בהשגת תג נכה במהירות, כמו גם בהשגת תעודות ואישורים רבים נוספים.

כתיבת תגובה