החל משנת 2010, הורים לילדים הסובלים מאוטיזם רשאים להגיש בקשה לקבלת תו נכה המאפשר להם למעשה להחנות את רכבם בכל המקומות המיועדים ומסומנים כחניית נכה ואף במקומות בהם החנייה אסורה וזאת בהתקיים מספר תנאים המופיעים בחוק חניה לנכים. יחד עם זאת, חשוב לציין שהזכאות לקבלת תו נכה בגין ילד/ה הסובל מאוטיזם תינתן אך ורק להורים הזכאים לגמלת ילד נכה בשיעור של 60% לפחות וזאת במקרים בהם ניידות ילדיהם ללא רכב עלולה לערער את מצבם הבריאותי. כמו כן, הזכאות תינתן להורים לילדים בעלי מוגבלות ברגליהם בעקבותיה הם נזקקים לכסא גלגלים או רכב כאמצעי ניידות.

כאמור לעיל, אוטיזם אומנם נכלל בקריטריונים השונים העלולים לזכות בקבלת תו נכה, אך התהליך כולל דרישה להגשת בקשה מסודרת, כאשר כל בקשה נבדקת על ידי הוועדה הממונה לנושא מטעם משרד התחבורה- אגף הרישוי והחלטות הוועדה נקבעות בהתאם לתנאי הזכאות השונים המופיעים בחוק חניה לנכים.

הגשת בקשה לקבלת תו נכה בגין אוטיזם – כיצד?

בדומה לכל הליך הגשת בקשה לקבלת תו נכה, גם הגשת בקשה לקבלת תו נכה בגין אוטיזם, מתבצעת באמצעות טופס ייעודי המכונה: טופס בקשה לתו נכה ופטור מאגרת רישוי. לאחר מילוי הטופס תדרשו לצרף מסמכים רלוונטיים נוספים הכוללים בין היתר: מסמכים רפואיים המעידים על מצבו של ילדיכם, תצהיר במסגרתו תדרשו לפרט את הסיבות והצרכים בגינם אתם נזקקים לתו נכה, צילום תעודת הזהות של האדם שהרכב שלגביו אתם דורשים את התג הינו בבעלותו, צילום רישיונות נהיגה ורישיונות רכב, מסמכים המעידים על הקשר של בעל הרכב (מגיש הבקשה) לילד הסובל מאוטיזם. במקרים הם הרכב לגביו אתם מבקשים תג נכה הינו רכב חברה, תדרשו להציג מכתב מטעם החברה (הנושא את שם החברה) בו נציגי החברה מצהירים כי הרכב מיועד לשימוש בעליו כדרך קבע. במקרים בהם מדובר ברכב השכרה תדרשו להמציא חוזה שכירות ביניכם לבין חברת ההשכרה.

מה חשוב לדעת על תהליך הוצאת תג חניה לנכה?

מכיוון שכמחצית מהבקשות לקבלת תג חניה לנכה נדחות על ידי הוועדה הממונה מטעם משרד הרישוי מדי שנה, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם העתיד להגיש בקשה בעניין זה בזמן הקרוב, להסתייע בגורמים מקצועיים העוסקים ומתמחים בנושא מימוש זכויות רפואיות בכלל ומיצוי תהליכי קבלת תג נכה בפרט. היוועצות מוקדמת עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, תאפשר גם לכם לבחון בצורה המקיפה ביותר את דרישות הסף בכל הנוגע לתנאי הזכאות ותסייע לכם להתמודד עם התהליך הבירוקרטי המורכב הנלווה להליך הגשת הבקשה.

הגשת הבקשה מתבצעת באמצעות טופס המכונה "בקשה לקבלת תג נכה ופטור מאגרת רישוי", כאשר לטופס בקשה זה יש לצרף מסמכים שונים, לרבות מסמכים רפואיים שונים היכולים להעיד על מצבכם הרפואי העלול לזכות אתכם בתג נכה בהתאם לתנאי הזכאות השונים הרלוונטיים לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים.

תו נכה אוטיזם- חשוב שתדעו:

על פי החוק, הינכם זכאים לקבלת תו חניה אחד המיועד לשני כלי רכב וזאת במידה ושני כלי הרכב משמשים לצרכי ניידותו של האדם הסובל מאוטיזם בדרך קבע. בכל אותם מקרים בהם אינכם מקבלים גמלת נכות בשיעור של 60% לפחות, תוכלו להגיש טופס בקשה לקבלת תו נכה בכפוף לאישור רופא מוסמך מטעם משרד הרישוי וזאת לאחר בדיקה רפואית. בכל אותם מקרים בהם הוועדה הממונה מטעם משרד הרישוי דחתה את בקשתכם לקבלת תו נכה בגין אוטיזם של בן/בת משפחה, תוכלו לערער על החלטתה תוך 90 יום ממועד הדחייה ואף לערער בשנית (במידה וגם הערעור נדחה) לאחר כשנה.

אנחנו בחברת אופקים עוסקים ומתמחים במימוש ומיצוי זכויות בכל הנוגע לקבלת תג נכה. ליצירת קשר עם מומחה בתחום מטעמנו – השאירו פרטים כאן למטה בטופס

מחשבות על

  1. רוני ברדה הגיב:

    יש לי ילד עם אוטיזם מעוניין לדעת איך אני מקבל תו נכה לרכב

    1. תו נכה אופקים הגיב:

      לקבלת מידע נוסף, התקשר ל- 052-2906260 או השאר פרטים

כתיבת תגובה