עזרה בהוצאת תו נכה

תו נכה הוא כלי חשוב בחיי בן אדם שסובל מנכות או מליקויים שמקשים עליו ללכת, וגם על בני משפחתו או המלווים שלו שעוזרים לו ומסיעים אותו ביומיום. תו נכה לחניה הוא תעודת שמוצמדת לרכב, ושמסמלת שהרכב המדובר משמש בהסעת בן אדם נכה, ולכן הוא זכאי להחנות במקומות חנייה שמסומנים לנכים, או להחנות במקומות שבהם החנייה לא מורשית לציבור הרחב, בתנאי שהחנייה אינה מפריעה לתנועה או להולכי רגל שעוברים במקום. כדי להשתמש בתו, על הנכה להיות ברכב כנוסע או כנהג, ואם הוא ברכב, אז חל איסור מוחלט על שימוש בתו.

תנאים לקבלת תו נכה

תו נכה יוענק לאנשים שעומדים באחת הסיטואציות האלה:

  • נכה ב 60% או יותר, שתנועה מדרדרת את בריאותו.
  • אדם שזקוק לכיסא גלגלים בגלל נכות או רגליים נכות.
  • עיוור.
  • אדם שמרותק לביתו.
  • מי שזקוק לרכב לתנועתו.

המצב הבריאותי צריך להיות מוכח על ידי רופא מוסמך, ועל ידי מסמכים רפואיים שמאשרים את מצבו. באתר משרד התחבורה אפשר למצוא את הרשימה המלאה של המחלות שבגינן ניתן לקבל אחוזי נכות ותו נכות, ובהן בין היתר מחלות סרטן, מחלות נשימה, מחלות לב, מחלות דם, אוטיזם, אלצהיימר, ועוד מצבים אחרים.

אופן הגשת הבקשה

אדם שמוכר על ידי הביטוח הלאומי כנכה בשיעור המתאים זכאי לתו, אם לא, הוא צריך להגיש הגשה מסודרת למשרד הרישוי שממונה על הנפקת התווים, שיבחן את הבקשה שלו לפי קריטריונים שהוא קובע מראש, ושאינן מובאים לג'דעית הציבור. הבקשה צריכה לכלול את טופס הבקשה, טפסים רפואיים שמראים את מצב המבקש, מסמכים אישיים, ועוד מסמכים אחרים שקשורים למצבו האישי של המבקש. משרד הרישוי ממנה ועדה רפואית שמחליטה לזכאות לתו הנכה ללא הזמנה של המבקש, ובעיון במסמכים והטפסים שהוגשו אליה. 

התג יוענק ל שני רכבים מקסימום, גם אם הרכבים לא בשמו של המבקש. אם הבקשה לא מתקבלת על ידי הוועדה ניתן יהיה להגיש בקשת ערעור אחרי עבור תקופת המתנה מסוימת.

כדי לקבל עזרה בהוצאת תו נכה אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

כתיבת תגובה