תו חניה לנכים או תו נכה

לצד ההטבות הכספיות שמקבלים בעלי מוגבלויות, כמו קצבאות והטבות מס, הם זכאים גם כן לקבל עזרה בניידות שלהם, על ידי הענקת תג חניה לנכה. תג החניה הוא תעודה שמוצמדת לרכב, והוא מאפשר לרכב של הנכה להחנות בחניות נכים, או על המדרכה, כל עוד הנכה עצמו נמצא ברכב.

הליך הגשת בקשה לקבלת תג נכות

כל אדם נכה שיש בידיו אישור של שיעורי נכות שעולה על 60% מהביטוח הלאומי יהיה זכאי לתו חניה, אם לא אז הזכאות נקבעת על ידי וועדה של משרד הרישוי שממונה על הענקת תווי חניה. הזכאים לתו החניה הם נכים שנקבעו על ידי רופא מוסמך כבני אדם עם שיעורי נכות של 60% שתנועה משפיעה לרעה על בריאותם, אנשים שמרותקים לבית בגלל נכות, או אנשים שתלויים בכיסא גלגלים או רכב, עקב רגליים נכות.  מחלות וליקויים רבים יכולים להיות אחראים לנכות והגבלות תנועה, המחלות כוללות : מחלות נשימתיות, מחלות סרטן, עיוורון, מחלות דם, מחלות עצבים, מחלות נפש, סכרת, ועוד.

הוועדה של משרד הרישוי עושה את בדיקת הזכאות ללא שהיא מזמינה את הנכה להתייצב מולה, וזאת על ידי עיון במסמכים רפואיים ודוחות שהנכה אמור לצרף לבקשה. אם הוועדה משתכנעת שהאדם עונה על הקריטריונים שלה, היא מאשרת לו תו חניה לנכה, שהוא אמור לחדש כל כמה זמן. החידוש של התו לא או מתקבל באופן אוטומטי.

אם הוועדה של משרד התחבורה לא מקבל את הבקשה, האדם יכול להגיש ערעורים.

התנאים  של שהוועדה שהיא חליטה לפיהם אם האדם זכאי לתו חניה, מובאים לידיעת הציבור, ולכן ההליך יכול להיות מתסכל לנכים, במיוחד שהוועדה לא מנמקת גם כן את סיבות הדחייה.

טופס הארכת תו נכה

תג החניה הוא בעל תוקף מוגבל, ועל הנכים או בני משפחתם להגיש בקשה לחידוש התג כאשר הוא מתקרב לסיום. רצוי לשלוח את טופס חידוש התו 8 עד 12 שבועות לפני מועד הסיום שלו, כי ההליך ארוך. החידוש מתבצע בהליך דומה להליך הבקשה הראשונה.

כתיבת תגובה