תגי חנייה לנכים

תג נכה הוא תעודה שמוצמדת לרכה שמסיע או שנוהג בו נכה שעומד בתנאים מסוימים, ושמאפשר לו לפי חוק לחנות במקומות חנייה לנכים, או במקומות אסורים לחנייה. התג עוזר לנכה ולבני משפחתו למנות חיים קלים יותר, והתנהלות קלה יותר ביומיום.

מי זכאי לקבלת תג נכה

תג נכה ניתן לאדם שיש לו קשיים ללכת, ושתנועה ממושכת או הליכה יכולים להשפיע לרעה על מצבו מצבו הבריאותי, או אם מדובר באדם שמרותק לבית שלו. המצב הבריאותי צריך להיות מוכח על ידי דוחות ומסמכים רפואיים עדכניים. זכאי לתג נכה מי שעונה על אחד מהתנאים האלה :

  • אדם בעל נכות הרפואית בשיעור 60% לפחות, ותנועתו ללא רכב עלולה להידרדר ולפגוע במצבו הבריאותי משמעותית.
  • אדם מוגבל בהליכה שזקוק לכיסא גלגלים כדי להתנייד.
  • אדם נכה הזקוק לרכב לתנועותיו.
  • אדם שסבל ממחלות עצבים, מחלות דם, סרטן, מחלות נשימתיות, מחלות אורתופדיות, מחלות נפש, עיוורון, ועוד.

איך מקבלים את התג:

הזכאות יכולה להיקבע בשתי דרכים:

  • על ידי ועדת קביעת אחוזי נכות של המוסד הביטוח הלאומי.
  • על ידי ועדת קביעת זכאות של משרד הרישוי.

משרד התחבורה תו נכה פנייה מקוונת

אם המוסד לביטוח לאומי לא הכיר בנכה כנכה עם שיעור של 60% הוא צריך להגיש בקשה למשרד הרישוי.  אפשר להגיש את הבקשה באופן מקוון באתר משרד התחבורה. לבקשה צריך לצרף מסמכים רפואיים עדכניים רפואיים כדי להוכיח את מצבו הבריאותי. הוועדה מחליטה לפי קריטריונים פנימיים שהיא לא מפרסמת לציבור אם היא מעניקה תג חניה, או אם היא לא מקבלת את הבקשה. 

הוועדה לא מזמנת אליה בשום שלב את הנכה, ולכן חשוב שהמסמכים יהיו מפורטים.

גם במקרה שאתם רוצים לחדש את הבקשה אתם צריכים להגיש בקשה לחידוש ולצרף אליה את הפרטים האישיים ואת הדוחות הרפואיים והמסמכים הרלוונטיים לבקשה. מומלץ להגיש את בקשות החידוש 90 יום לפני סיום התוקף של התג, כיוון שההליך ידוע בהיותו ארוך.

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי לקבל מידע אישי ומותאם למצבכם.

כתיבת תגובה