קצבת ניידות משולמת הינה קצבה חודשית המוענקת לבעלי הזכאות מטעם המוסד לביטוח לאומי. גובה קצבת ניידות משתנה בין בעלי הזכאות המחזיקים בבעלותם רכב לבין בעלי הזכאות אשר הינם חסרי רכב. בשורות הבאות נציג בפניכם מספר נתונים אודות גובה קצבת ניידות לגבי כל אחד מהם.

גובה קצבת ניידות לבעלי הזכאות חסרי רכב

גובה קצבת ניידות לבעלי זכאות חסרי רכב הינו בסך של 2,364 שקלים, כאשר סכום זה מתעדכן אחת לשנה לערך והוא מיועד לצרכי השתתפות בהוצאות הניידות של מוגבל בניידות הזכאי לקבלת הקצבה ואין ברשותו רכב בבעלותו.

גובה קצבת ניידות לבעלי הזכאות המחזיקים בבעלותם רכב

בניגוד לקצבה האחידה המשולמת לבעלי הזכאות חסרי רכב, סכום הקצבה לבעלי הזכאות הנחשבים כ-"בעלי רכב" משתנה ונקבע בהתאם לפרמטרים שונים כגון: בעל הזכאות הינו בעל רישיון נהיגה ו/או חסר רישיון נהיגה, גודל הרכב הנמצא בבעלותו של בעל הזכאות, שיעור המוגבלות בניידות אשר נקבע לגביו על ידי הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי ו/או הוועדה הרפואית לעררים מטעם משרד הבריאות ופרמטרים נוספים המשפיעים על גובה הקצבה המשולמת וגובה התוספת המוענקת לקבצה.

להלן מספר נתונים אודות גובה קצבת ניידות בהתאם לפרמטרים כאלו ואחרים המשוקללים על ידי המוסד לביטוח לאומי לטובת תשלום הקצבה:

  • במקרים בהם בעל הזכאות מחזיק בבעלותו רכב עד 1,300 סמ"ק ואחוז המוגבלות שנקבע לגביו הינו בין 80 ל-100 אחוזי נכות, הוא יהא זכאי לקבצה רגילה בסך 1,709 ₪ וזאת במידה והוא מתפרנס למחייתו ו/או הוועדה הרפואית קבעה לגביו שהוא זקוק לכיסא גלגלים. במקרים אלו, הקצבה המרבית לה הוא יהא זכאי (כולל תוספת קצבה) הינה בסך של 2,084 ₪.
  • במקרים בהם בעל הזכאות מחזיק בבעלותו רכב מעל 1,300 סמ"ק ועד 1,800 סמ"ק ואחוז המוגבלות אשר נקבע לגביו הינו 80 עד 100 אחוזי נכות והוא איננו מתפרנס למחייתו ואינו נזקק או משתמש בכיסא גלגלים, גובה הקצבה לגביו יעמוד על סך של 2,364 ₪. סכום זה מוענק גם לבעלי הזכאות המתפרנסים למחייתם ו/או נזקקים לכיסא גלגלים במידה ובבעלותם רכב בגודל הנ"ל.
  • במקרים בהם בעל הזכאות מחזיק בבעלותו רכב עם אביזרים מיוחדים ששווים הינו עד 100 אלף שקלים ואחוז המוגבלות בניידות שנקבע לגביו הינו בין 80 ל-100 אחוזי נכות, הוא יהא זכאי לקצבה חודשית של 3,801 ₪ ללא תוספת וסך של 4,270 ₪ כולל תוספת קצבה במקרים בהם הוא מתפרנס למחייתו ו/או נקבע לגביו על ידי הוועדה הרפואית שהוא נזקק לכיסא גלגלים ומשתמש בו.

מכיוון שגובה קצבת ניידות נקבע בהתאם ללא מעט פרמטרים לבעלי זכאות שבבעלותם רכב, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לברר במדויק את סכומי הקצבה להם הוא זכאי, להיוועץ עם אנשי מקצוע העוסקים בנושא. אצלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של שירותי סיוע וייעוץ בכל הנוגע למימוש זכויותיכם בכל הנוגע לקבלת קצבת נכות.

לפרטים נוספים בנוגע לשירותים השונים המוצעים על ידינו חייגו עכשיו ל: 052-2906260

כתיבת תגובה