חוק חניה לנכים הינו חוק ממשלתי המסדיר בתוכו את כל תנאי הזכאות הנדרשים לקבלת תו נכה, כאשר ברשימת הזכאים נכללים אומנם כלל האזרחים שבשל מוגבלות פיזית ו/או נפשית הם מתקשים בניידות, אך יחד עם זאת, תנאי הזכאות לקבלת תו נכה חייבים להיות מבוססים על ההגדרות המפורשות המופיעות בחוק.

על פי סעיפי החוק, הזכאות למגישי הבקשה לקבלת תו נכה תינתן במקרים הבאים:

  • בכל אותם מקרים בהם מגיש הבקשה הינו אדם המוגבל בהליכה עקב נכות ברגליו המצריכה אותו בשימוש בכיסא גלגלים לצורכי ניידות
  • בכל אותם מקרים בהם נקבעה למגישי הבקשה לקבלת תו נכה נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות
  • בכל אותם מקרים בהם מדובר באדם הסובל מעיוורון ו/או ליקוי ראייה חמור וזאת בתנאי שאותו אדם מחזיק ברשותו תעודת עיוור/לקוי ראייה חמור
  • בכל אותם מקרים בהם מגישי הבקשה הינם נכי צה"ל ו/או נפגעי פעולות איבה העומדים בתנאי הזכאות
  • בכל אותם מקרים בהם מגישי הבקשה הינם אנשים המתמודדים וסובלים ממחלות כרוניות שונות, לרבות, חולי סוכרת, חולי סרטן, חולי מחלות נוירולוגיות, חולי מחלות לב ועוד.
  • בכל אותם מקרים בהם מגישי הבקשה הינם אזרחים אשר נקבעה לגביהם נכות עקב בעיות נפשיות

מימוש זכויותיכם בכל הנוגע להוצאת תו נכה- מה חשוב לדעת?

הוצאת תו נכה הינו הליך המתנהל אל מול משרד התחבורה- אגף הרישוי ובמסגרתו וועדה ממונה מעיינת בבקשות השונות המוגשות לה והיא זו הרשאית לאשר ו/או לדחות את הבקשה. על פי הערכות שונות, כמדי שנה הוועדה דוחה כמחצית מהבקשות המופנות אליה וגם במקרים בהם היא מאשרת את הבקשות השונות היא עושה זאת באמצעות כמות מסוימת של תגי נכה זמניים הניתנים לתקופה מוגבלת בזמן שבסיומה בעלי התג נדרשים להליך חידוש התג.

כפועל יוצא מכך, הדרך המומלצת ביותר למימוש ומיצוי מלוא זכויותיכם בכל הנוגע להוצאת תו נכה היא באמצעות קבלת סיוע מגורמים מקצועיים העוסקים ומתמחים בנושא מימוש זכויות רפואיות ומיצוי זכויות בכל הנוגע לקבלת תו נכה. היוועצות מוקדמת עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, תאפשר גם לכם לבחון את זכאותכם לקבלת תג נכה ותסייע גם לכם להגיש את טופס הבקשה והמסמכים הרלוונטיים השונים הנדרשים מכם.

בחלק גדול מהמקרים, ההיוועצות המוקדמת עם הגורמים הרלוונטיים תאפשר לכם להימנע מדחיית הבקשה על ידי הוועדה הממונה מטעם משרד הרישוי ובכך תאפשר לכם למעשה להבטיח את זכאותכם לקבלת תג נכה עם כל הזכויות הנלוות למחזיקי תג נכה.

אנחנו בחברת אופקים עוסקים ומתמחים בנושא מימוש זכויות רפואיות ולרשותנו התמחות רבת שנים בתחום מיצוי זכויות בכל הנוגע להוצאת תג נכה. הניסיון המעשי והידע המקצועי העומדים לרשותנו בתחום, יאפשרו גם לכם לבחון את מלוא זכויותיכם בכל הנוגע לתהליך. לפרטים מלאים בנושא צרו איתנו קשר עוד היום.

כתיבת תגובה