מי זכאי לקבלת תו נכה? האם קבלת תג נכה תלויה באחוזי הנכות אשר נקבעו לכם ומהו התהליך הנדרש להוצאת תו נכה לבעלי הזכאות? על כך ועוד בכתבה שלפניכם

הזכאות להוצאת תו נכה עומדת לרשות כל אדם נכה הנזקק לכלי רכב כאמצעי תחבורה עקב נכות ברגליו ו/או לכל אדם שדרגת נכותו מגיעה ל-60% ועקב מוגבלותו בתנועה כל תנועה ללא כלי רכב עלולה לפגוע ו/או לערער את מצבו הרפואי והבריאותי. חשוב לציין שלצורך הליך הזכאות במקרים אלו, מגישי הבקשה לקבלת תו חניה לנכה, נדרשים להציג אישור מטעם רופא ממשלתי ו/או רופא מומחה/מוסמך אשר אישר וקבע כי התנאים המופיעים לעיל מתקיימים אצל מגיש הבקשה. כמו כן, תו נכה זכאות ניתנת לעיוורים ו/או בעלי לקוי ראיה חמור וזאת בהתאם לתקנה 4 המופיעה בתקנות שירותי הסיעוד- מבחני נזקקות. בנוסף, הזכאות ניתנת לכל אדם שרופא מוסמך קבע שהוא נזקק לכסא גלגלים עקב מוגבלות בתנועה ו/או בהליכה.

מה קורה במקרים בהם דרגת הנכות איננה מגיעה ל-60% ?

כידוע, הוועדות הרפואיות הפועלות מטעם המוסד לביטוח לאומי הן אילו האמונות על קביעת דרגת הנכות. מנגד, משרד התחבורה ואגף הרישוי הם בעלי הסמכות הבלעדית לצורך אישור בקשות להוצאת תו נכה ו/או דחייתן של הבקשות.

לפיכך, גם במקרים בהם דרגת הנכות אשר נקבעה לכם על ידי המוסד לביטוח לאומי פוחתת מ-60% נכות, עדיין תוכלו לפעול אל מול משרד התחבורה-אגף הרישוי במסגרת הליכי הוצאת תו נכה וזאת לאחר שבחנתם את הזכויות השונות המגיעות לכם באמצעות יועצי מימוש הזכויות הפועלות בחברתנו.

חשוב לנו לציין שגם אנשים הסובלים ממחלות שונות כגון: מחלות לב, מחלות ריאה כרוניות, מחלות שריר ושלד, מחלת סוכרת ומקרים רפואיים נוספים, יכולים להגיש בקשה לקבלת תו נכה וזאת בהתאם לקריטריונים הרפואיים לפיהם ניתנת זכאות לתג נכה. במקרים אלו, הליך הגשת הבקשה מחייב גם הצגת מסמכים רפואיים היכולים להעיד על כך שתנועתו של מגיש הבקשה חייבת להיעשות באמצעות כלי רכב

הליך הגשת בקשות להנפקת תג נכה מיושם באמצעות טופס בקשה אליו יש לצרך מסמכים שונים כגון: צילום תעודת זהות+ צילום ספח התעודה, צילום רישיונות רכב ומכתב הנושא את חתימתו של הנכה ואת מספרי הרכבים להם נדרש תג הנכה. על פי חוק חניה לנכה, נקבע כי ניתן להוציא תג חניה לנכה אחד לשני רכבים שונים וזאת במידה וכל אחד מהם משמש לצרכי הסעתו של הנכה בדרך קבע הן כנהג והן כנוסע.

חשוב שתדעו: משרד התחבורה- אגף הרישוי, נדרש להתמודד עם כמות גדולה של בקשות לקבלת תג נכה מדי שנה, כאשר בממוצע כמחצית מהבקשות נדחות על ידי הועדה המוסמכת להחליט לגביהן. במקרים של דחיית הבקשה, עומדת לרשותכם האפשרות לערער על החלטת הועדה וזאת תוך 90 יום ממועד קבלת ההודעה על דחיית בקשתם.

כתיבת תגובה