ילדים נכים, מכל סיבה שהיא, יכולים לקבל סיוע כספי באמצעות קצבת ילד נכה. קצבה זו נועדה לסייע למשפחות, הנושאות בעול, לכסות את העלויות הנוספות הכרוכות בגידול ילד עם מוגבלות. כדי להיות זכאי לקצבה שכזו, על הילד להיות בעל נכות שהוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי. היתרון העיקרי הקיים בהכרה בילד כבעל מוגבלות הוא היכולת לקבל תג נכה. תג זה מאפשר לאנשים עם מוגבלויות גישה למקומות חניה ייעודיים, סיוע והטבות כלכליות מסוימות ועדיפות במצבים מסוימים, כמו המתנה בתור במשרדי ממשלה או בתי חולים.

תהליך קבלת תג נכה כרוך בהגשת בקשה למוסד לביטוח לאומי בצירוף תיעוד רפואי המאשר את הנכות. לאחר מכן הבקשה נבדקת על ידי ועדה רפואית, אשר קובעת אם המבקש זכאי לקבל את התג או לא. למרות שתג הנכה אינו קשור ישירות לקצבת הילד הנכה, הוא יכול להוות משאב מועיל נוסף עבור משפחות עם ילדים נכים. לדוגמה, התג יכול להקל על הסעת ילד עם מוגבלות, שכן מקומות חניה ייעודיים ממוקמים לרוב קרוב יותר למבני ציבור ומתקנים. בנוסף הוא יכול להפחית את הצורך של ההורים לסחוב את ילדם למרחקים ארוכים, דבר שעלול להיות קשה ואף מסוכן להורה ולילד. מלבד קצבת ילד נכה ותג נכה, קיימים עוד מספר גורמי סיוע כמו טיפולים במימון ממשלתי, תוכניות חינוך מיוחד וקבוצות תמיכה להורים. חשוב למשפחות לחקור ולנצל את כלל ההטבות והזכויות המגיעות להם, שכן הם יכולים לסייע בשיפור איכות החיים הן עבור הילד והן עבור המשפחה כולה ולהקל על העומס הכלכלי, הרגשי והחברתי המאפיין תקופות רבות בחיי הילד.

לסיכום, קצבת ילד נכה ותג הנכה הם שני משאבים, המגלמים בתוכם הטבות כלכליות ונוספות, ועומדים לרשות משפחות עם ילדים נכים בישראל. למרות ששתי הטבות אלו לא קשורות אחת לשניה במישרין, הן יכולות להועיל ולעזור לשיפור הניידות והגישה לשירותים עבור משפחות עם ילדים נכים ולכן חשוב למשפחות לחקור ולנצל את כל המשאבים הזמינים להם על מנת לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור ילדם. במקרה הצורך ניתן להיעזר בגורמים מקצועיים המומחים בתחומים אלה.

כתיבת תגובה