אדם מוגבל בניידות שאין בבעלותו רכב, רשאי להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת קצבה חודשית משולמת וזאת לצרכי מימון הוצאותיו לצרכי ניידות. קצבה זו מוענקת גם למוגבלי ניידות שבבעלותם רכב במידה והרכב מושבת מסיבה כזו או אחרת.

חשוב לציין שקצבת ניידות לחסרי רכב הינה קצבה חודשית אחידה בסך של 2,364 ₪ (נכון ליום ה-1/1/2018) ובניגוד לקצבת ניידות לבעלי רכב היא איננה תלויה בפרמטרים משתנים אלא נותרת אחידה לאורך כל תקופת הזכאות.

מי זכאי לקבלת קצבת ניידות לחסרי רכב?

קצבת נידות חודשית למי שאין ברשותו רכב ו/או לאדם מוגבל בניידות שרכבו הושבת, ניתנת בהתאם לתנאי הזכאות הבאים:

  1. כל אדם מגיל 18 ואילך שנקבעה לו מוגבלות בניידות בשיעור של 80%
  2. כל אדם מגיל 18 ואילך המקבל קצבת שירותים מיוחדים ונקבעה לגביו מוגבלות בניידות בשיעור של 100% ו/או הוועדה הרפואית קבעה לגביו שהוא נזקק לכיסא גלגלים ועושה בו שימוש.
  3. כל אדם מתחת לגיל 18 המקבל קצבת ילד נכה ונקבעה לגביו מוגבלות בניידות בשיעור של 80% לפחות ו/או הוועדה הרפואית קבעה שהוא זקוק לכיסא גלגלים ועושה בו שימוש.
  4. כל אדם בוגר (מעל גיל 18) שנקבעה לגביו מוגבלות בניידות בשיעור של 100% ו/או כל אדם קטין (מתחת לגיל 18) שנקבעה לגביו מוגבלות בניידות בשיעור של 80% ו/או לגבי שניהם הוועדה הרפואית קבעה כי הינו נזקק לכיסא גלגלים לצרכי ניידות.

סכום הקצבה ומקרים בהם תשלום הקצבה עלול להיפסק

כאמור לעיל, סכום הקצבה נכון לשנת 2018 למוגבלי ניידות זכאים עומד על סך של 2,364 ₪, כאשר סכום זה מתעדכן אחת לשנה בהתאם להתגיירויות שונות החלות על ביטוחי רכבים, מחירי הדלק ועלות אחזקת רכב ותיקונו.

תשלום הקצבה לחסרי רכב עלול להיפסק בכל רגע נתון בשל מקרים כגון: תנאי הזכאות חדלו להתקיים אצל מקבל הקצבה, מקבלי הקצבאות נדרשו לאשפוז ממושך במוסד רפואי/שיקומי לתקופה של שלושה חודשים ברצף והם אינם עונים על הקריטריונים המזכים בהמשך קבלת הקצבה לחסרי רכב השוהים במוסד שיקומי/רפואי, מקבלי הקצבאות יצאו מן הארץ לתקופה העולה על חודש ימים וזאת למעט מקרים בהם מקבל הקצבה קיבל קצבת ניידות פחות מ-3 חודשים טרם יציאתו מן הארץ (במקרים אלו הוא יהא זכאי להמשך קבלת הקצבה עד לתום תקופה של שישה חודשים מהיום בו הוא יצא מהארץ.

מה חשוב לדעת על תהליך הזכאות לקבלת קצבת ניידות לחסרי רכב?

תהליך מימוש הזכאות מתחיל בפנייה יזומה ללשכת הבריאות המחוזית לצורך בדיקה לקביעת אחוזי מוגבלות בניידות. בהמשך, תדרשו להתייצב בפני וועד רפואית לקביעת מוגבלות בניידות מטעם המוסד לביטוח לאומי. וועדה זו חייבת להגיש את החלטתה תוך חודשיים ימים מיום קיומה ורק במידה והחלטתה תואמת לתנאי הזכאות הנדרשים תוכלו להגישה בקשה מסודרת למוסד לביטוח לאומי.

לקבלת סיוע בכל הנוגע לתהליך מימוש הזכאות והגנה מלאה על מלוא זכויותיכם, אנו מזמינים גם אתכם ליצור איתנו קשר עוד היום ולהבטיח לעצמכם הליך מקצועי במסגרתו נפעל יחדיו למיצוי מלוא זכויותיכם.

אנחנו בחברת אופקים עוסקים ומתמחים בין היתר במיצוי מלוא הזכויות המגיעות לכם בתחום קצבת ניידות.

לפרטים אודות השירות המוצע על ידינו, חייגו: 052-2906260

 

כתיבת תגובה