תו נכה הוא תג הניתן לבעלי נכויות פיזיות ומחלות שונות. שימוש בתו נכה מקנה זכות להחנות בחניית נכים – חניה מרווחת המתאימה לרכב עם כיסא גלגלים ורמפה וממוקמת כמה שיותר קרוב לפתח הכניסה. הרציונל מאחורי התו אומר כי לנכים והסובלים ממחלות קשות ומורכבות קשה להתנייד לטיפולים רפואיים ולקיים שגרת חיים תקינה ולכן הם זקוקים להקלות. נכות גם מגבילה את היכולת להגיע למיצוי כושר ההשתכרות ולכן מי שיש לו תו נכה לא צריך לשלם בחניונים בתשלום. מלבד בעלי נכויות פיזיות, תו נכה ניתן גם להורים לילדים על הרצף, קשישים הסובלים מאלצהיימר ואנשים לאחר מצבים רפואיים מורכבים כמו השתלת איברים, על-מנת להקל עליהם את הניידות.

הסוגים השונים של תג נכה

ישנם כמה סוגים של תו נכה:

  • תו נכה רגיל, שסמלו משולש ירוק
  • תו נכה על כיסא גלגלים, שסמלו מלבן כחול
  • תו נכה רגיל של משרד הביטחון, שסימלו משולש ירוק וכלנית
  • תו נכה על כיסא גלגלים משרד הביטחון, שסימלו מלבן כחול וכלנית

חוק חניית נכים אינו מבדיל בין התווים או מעניק למחזיקים בהם זכויות שאין למחזיקים בתווים אחרים. עם זאת, מי שמחזיק תו נכה רגיל או של משרד הביטחון עם סמל של כיסא גלגלים, רשאי לנסוע בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית כאשר הנכה נמצא ברכב. זאת משום שרכבים אלו גדולים יחסים והשאיפה היא גם להקל על הנכים ככל הניתן.

צריכים להוציא תג נכה במהירות? פנו למומחים של חברת אופקים

אתר cartag השייך לחברת אופקים מימוש זכויות, מציע שירות של קבלת תו נכה בקלות ובמהירות. החברה מתמחה בבדיקה מהירה של זכאות לתווי נכה, והכוונה של לקוחותיה לגבי המסמכים שיש להגיש על-מנת להגדיל את הסיכוי לקבל את התו. היתרון של שימוש בשירות של חברה חיצונית הוא ההיכרות העמוקה שלה עם נבכי התהליך ומכך היכולת לסייע לכמה שיותר אנשים לקבל תו נכה מיוחל. החברה מסייעת לכל מי שמעוניין להוציא תג נכה מכל סוג, החל מבדיקת זכאות ראשונית וכלה בליווי אישי וצמוד לאורך התהליך כולו.

כתיבת תגובה