תג חניה לנכים

תו חניה הוא תו שנותן לנכים את הזכות להחנות במקומות שמורים לנכים, או במקומות אסורים לחנייה, וזאת כדי להקל על ההתמודדות שלהם. כדי שהנכה יוכל לבקש את תו הנכה, הוא חייב להיות בעל נכות שמגבילה אותו בניידות בשיעור של יותר מ 60% עם רגליים נכות, מרותק לבית, או שהוא תלוי בכיסא גלגלים. הנכות יכולה להיות בגלל מחלות וליקויים כמו מחלות עצבים, מחלות לב, מחלות נשימה, עיוורון, מחלות סרטן, ועוד.
כדי לקבל את הזכאות ישנם שתי דרכים אפשריות, דרך הביטוח לאומי אם האדם מוכר כנכה עם שיעור נכות ל60% ויותר, או דרך משרד הרישוי על ידי הגשת בקשה שכוללת מסמכים בריאותיים שממחישים את הבעיות הבריאותיות שהאדם סובל מהן.

נכי צה''ל

נכה צה"ל הוא אדם שנפגעה הבריאות שלו עקב שירותו הצבאי בין אם מדובר על פעילות צה"ל או מערכות הביטחון האחרות. כאשר המדינה מכירה באדם כנכה צה"ל, היא מעניקה לו הטבות והקלות רבות וזאת כדי להודות לו על פעילותו שהוא נפגע בגללה, וגם כדי להקל עליו בהתמודדות עם הנכות.

מה צריך כדי לקבל תג נכה

תג נכות לנכי צה''ל

לצד המענק שמגיע לנכי צה"ל ההטבות השונות בתחומי מס, לימודים, וכדומה, נכה צה"ל עשוי להיות זכאי לקבלת תו חניה לנכה. תו חניה לנכה הוא תו שמותיר לנכה או למלווה שלו, להחנות את הרכב באזורי חניה שמיועדים לנכים. הרכב זכאי להחנות כל עוד הנכה נמצא ברכב כנהג או כנוסע.

תנאים לקבלת נכות

נכה צהל בעל נכות 20% האם מקבל תג נכה

​כדי לקבל תג נכה צה"ל, על האדם להיות פגוע רגליים, שדרגת נכותו היא לפחות 30% בגין פגימה ספציפית זו בלבד, או עליו להיות נכה עיוור. אישור הקבלה של התג ממשרד התחבורה יינתן באופן יזום על ידי היחידה לרכב רפואי באגף השיקום. אם האדם הוא נכה צה"ל שאינו עונה לקריטריונים שהוזכרו , הוא יכול לפנות ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות באגף הרישוי לבקשה של תג חנייה.

כתיבת תגובה