תו נכה הוא כלי חשוב ואפילו הכרחי לנכים ולמשפחותיהם, שבלעדיו הניידות והתנועה יכולות להיות קשות מאוד. תו החניה מאפשר לנכה להגיע בקלות יותר למקום הוא רוצה להגיע, בכך שהוא מאפשר לרכה שמסיע אותו להחנות במקומות מיועדים לנכים, כל עוד הנכה נמצא ברכב.

הליך בקשת תו חניה

קבלת תו חניה לא נעשית באופן אוטומטי. כדי שהנכה יהיה זכאי לתו חניה, הוא צריך לסבול מליקוי, או מספר ליקויים, שגורמים לו להיות במצב מהמצבים האלה :

  • אדם בעל נכות של 60% לפחות, ושתנועה מסוכנת לבריאותו.
  • אדם שצריך כיסא גלגלים, בגלל שרגליו נכות.
  • אדם שמרותק לבית שלו בגלל מוגבלויותיו.

יש רשמיה של מחלות שיכולות להוביל להכרה כנכה, כמו מחלות לב, מחלות עצבים ודמנטיות, סרטן, עיוורון, מחלות נשימה, ועוד מחלות ומצבים אחרים. בוגרים וילדים עם מוגבלויות זכאים גם הם לבקש לתו חניה.
אם אתם מוכרים כנכים בשיעור 60% לפחות על ידי המוסד לביטוח לאומי תוכלו לקבל תו, אם לא, אתם חייבים להגיש בקשה למשרד הרישוי. המשרד יקבע אם אתם זכאים. את הבקשה אפשר להגיש על ידי הבן אדם בעל הנכות או על ידי המשפחה שצריכים להוכיח את המצב הבריאותי על ידי טפסים ודוחות רפואיים שמצורפים לבקשה. הוועדה אינה מקבלת את הנכים באופן פיזי אליה.
אם הוועדה מאשרת את התוו תצטרכו לחדש אותו לפני שהתוקף שלו פג.

מה עושים אם הבקשה נדחית

במקרים שבהם הוועדה דוחה את הבקשה לקבלת תו נכות, אתם יכולים לשלוח ערעור על הדחייה. יש לציין שהוועדה לא מנמקת את הסיבות של הדחייה אם היא דוחה את הבקשה.

סיוע לקבלת להוציא תו חניה נכה באזור בת ים

מחפשים עזרה בהגשת בקשה לתג נכות, או להגשת ערעור ? תפנו אלינה במהרה, והמומחים המנוסים והמוכשרים שלנו יעזרו לכם, וייתנו לכם ייעוץ מותאם אישית למצב שבו אתם נמצאים. המומחים ייתנו לכם את כל העצות כדי להקל את ההליך הבירוקרטי, ויסיעו לכם בהגשת מסמכים מתאימים ולהוצאת תו חניה בקלות.

כתיבת תגובה