ביטוח דירה הוא הסכם שחותמים עם חברת ביטוח, כדי שהיא תהיה אחראית על תיקון או פיצוי על נזקים, במקרה שהסיכון שמבוטח מבוטח עבורו מתממש. התנאים של פוליסות ביטוח הדירה נקבעים בחוק, אבל חברות הביטוח רשאיות להוסיף לתנאים שנמצאים בחוק אפשריות וכיסויים אחרים, בתנאי שהיא משפרת את הפוליסה.

סוגי ביטוח דירה

ישנם כמה סוגים של פוליסות ביטוח לדירה, ניתן לרכוש ביטוח מבנה, או ביטוח תכולה. ביטוח המבנה הוא הביטוח שמגן על המבנה, ביטוח תכולה מגן על התכולה, החפצים והרהיטים בתוך הבית, ואילו ביטוח צד ג' מגן על האורחים, או אנשי מקצוע המגיעים לדירה, ושעלולים להיפגע.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' מספק קודם כל הגנה כלכלית במקרי פגיעה של צד שלישי בבית. אם רכשתם ביטוח תכולה אז אתם מבוטחים בצורה אוטומטית בביטוח צד ג', ואילו אם אתם מבוטחים בביטוח מבנה תצטרכו להוסיף אותו באופן נפרד לפוליסת הביטוח שלכם.

מי הוא צד ג'?

צד ג' הינו כל אדם שאינו המבוטח עצמו, או בן משפחה המתגורר בבית באופן קבוע,  ואף אינו עובד בקביעות במשק הבית המבוטח. במקרה של הפעלת הביטוח בעת נזק שנגרם לצד השלישי כתוצאה מאירוע תאונתי שגרם מחלה, פגיעה, מוות, או נזק לרכוש של צד שלישי בתחומי הדירה, חברת הביטוח היא זאת שתהיה אחראית על תשלום הסכום שהמבוטח יהיה חייב לשלם על פי חוק.

כמה עולה ביטוח צד ג לדירה

ביטוח צד ג' לדירה הוא ביטוח מומלץ מאוד על מנת להגן עלינו מפני נזקים שנגרמים לאדם כתוצאה מאירוע שקרה בתחומי הדירה או הבית. זהו מוצר משלים לביטוחי מבנה ותכולה שהם המרכיבים העיקריים בביטוח דירה. לא מעט משכירי דירות בישראל דורשים לעגן כסעיף בתוך חוזה השכירות את החובה של המשכיר לרכוש ביטוח תכולה, כיוון ביטוח זה מגן עליהם מפני תביעות של פגיעות צד ג' בנכס שלהם , וגם מגן מנזקים אפשריים לרכוש והרהיטים שנמצאים בדירה. מומלץ לרכוש ביטוח מקיף שיכלול ביטוח מבנה ותכולה שכוללת ביטוח צד  ג'.

כתיבת תגובה