נדרשים לחדש את תו החניה לנכה העומד לרשותכם? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא מידע מורחב על הליכי חידוש תג נכה

תג נכה הידוע גם בכינויו: תו חניה לנכה, הוא למעשה תו חניה המונפק על ידי משרד הרישוי לבעלי הזכאות העומדים בכל התנאים המקדימים כפי שאלו מופיעים בחוק חניה לנכה המונהג בישראל מאז שנת 1993. באמצעות תג נכה, עומדת לרשות הנכה (בעל התג) האפשרות לחנות את רכבו בכל המקומות המסומנים והמיועדים לחניית נכים וגם במקומות אשר אינם מסומנים כחניות נכים במידה ומתקיימים מספר תנאים המופיעים אף הם בחוק חניה לנכה.

הליך חידוש תג נכה

תהליך חידוש תג נכה זהה לתהליך הנפקת תג נכה בפעם הראשונה, כאשר בשני המקרים: גם במסגרת הליכי הוצאת התג בפעם הראשונה וגם במסגרת הליכי חידוש תג נכה, הנכה נדרש להגיש בקשה מסודרת באמצעות טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת הרישוי, כאשר לטופס הבקשה הנכה נדרש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים בעניינו, לרבות מסמכים היכולים להעיד על שינוי במצבו הרפואי –בריאותי במהלך השנים בהם תג החניה לנכה אותו הוא מעוניין לחדש היה בתוקף.

מתי מומלץ להתחיל בהליכי החידוש?

תג נכה המונפק לבעלי הזכאות בפעם הראשונה הוא למעשה כרטיס מגנטי קשיח אותו יש למקם בחלון הקדמי של הרכב. תג זה מונפק בשני אופנים, האחד, התג מונפק ל-8 שנים (תג נכה לצמיתות)  ובמקרים אלו הוא מתחדש באופן אוטומאטי לאחר שמונה שנים ללא צריך בהליכי חידושו, והשני, התג מונפק לתקופה מוגבלת בזמן כאשר מועד פקיעת תוקפו של הפג מצוינת על גבי התג עצמו ובמקרים אלו מומלץ להתחיל בהליכי חידושו כשלושה חודשים טרם מועד פקיעת תוקפו. יש לציין שהליכי החידוש בכל הנוגע לתג נכה תקפים לכל סוגי התגים הקיימים: תג כחול עם סמל כסא גלגלים, תג ירוק עם סמל משולש ותג משולב של שניהם עם סמל של כלנית המיועד לנכי צה"ל. זכרו- במידה וגם אתם נדרשים לחדש את תג הנכה אשר הונפק לכם בעבר, מומלץ שתחלו בהליכי החידוש כ-90 יום לפני תום מועד תוקפו של התג.

חשוב לדעת: בעלי זכאות המקבלים תו נכה אשר איננו לצמיתות, רשאים בעת החידוש להציג מסמכים רפואיים היכולים להעיד על כך שהם זכאים לקבלת תג נכה לצמיתות.

מכיוון שהליך החידוש זהה באופיו להליך הוצאת תג נכה בפעם הראשונה, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם הנדרש לחדש את תג הנכה העומד לרשותו, להסתייע בשירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועצי מימוש זכויות מטעמנו העוסקים ומתמחים בתחום מימוש זכויות בכל הנוגע להליכי הוצאה ו/או חידוש של תג חניה לנכה.

מחשבות על

  1. אבו רוקן עסאם הגיב:

    לחדש תג נכה. נגמר התוקף לפני חודש. עברתי ניתוח גדול סרטני בדרכי השתן וחוץ מנרפה עדין מרותק לכסה גלגלים בגלל הנתוח לא יכלתי להגיש את התיק.

    1. תו נכה אופקים הגיב:

      נשמח לתת שירות טלפוני: נייד: 050-9693837 יעקב ישר

כתיבת תגובה