חייו של אדם נכה הם חיים לא קלים ולא משנה מהי דרג הנכות שלו. יכול להיות שהוא סובל מעיוורון ואינו יכול להתנייד ללא אדם נוסף או כלב נחייה, יכול להיות שהוא מוגבל בהליכה בשל בעיה אורטופדית או מחלה כלשהיא, יכול להיות שהוא סובל ממחלת ריאות שמגבילה אותו, ממחלת לב שלא מאפשרת לו להתאמץ יותר מידי, ומבעיות רבות נוספות. תג נכה יכול לסייע לו ולהקל על החיים שלו, לאפשר לו לחנות קרוב יותר ליעד אליו הוא רוצה להגיע ולעשות לו את הכול לפשוט יותר. מי שכבר יש לו תג נכה ייתכן שיצטרך הוספת רכב שני לתג נכה תוך 24 שעות, ועם חברה שמסייעת בזה זה אפשרי.

מי זכאי לקבלת התג?

תג נכה יכול אם כן לקבל מי שסובל מנכות כלשהיא והוא צריך לעמוד בקריטריונים שונים לקבלת התג. ברור שמי שמתנייד עם קביים או כיסא גלגלים יצטרך את ההטבה הזו וכך גם כל אדם אחר שיש לו נכות כלשהיא ברגליו או שהוא לא יכול להתנייד מכל סיבה שהיא. מי שעוד זכאי לקבלת תג נכה הוא נכה צה"ל או משרד הבטחון, מי שנחשב לנפגע פעולות איבה וגם הורים לילדים נכים שעונים על הפרמטרים של הזכאות. 

תו כזה יאפשר להם לחנות במקומות שאסורים לחנייה לרכב רגיל, הוא יאפשר להם לחנות בחניונים ציבוריים ללא תשלום, נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית ועוד הטבות.

הוספת רכב

אם אתם צריכים הוספת רכב שני לתג קיים תוך 24 שעות כדאי שתפנו לחברה מקצועית שתסייע לכם לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. בעיקרון, כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאתר של משרד התחבורה ולמלא טופס בשם: "עדכון רכב לתג נכה" ותוכלו לעדכן בו את הרכב. אם זה לא יהיה עם סיוע זה יכול לקחת קצת זמן כמו כל דבר פה בישראל, אבל בסופו של דבר תקבלו את ההרחבה המיוחלת. כך אם אתם לדוגמא הורים לילד נכה, תוכלו להסיע אותו ולחנות איתו איפה שתצטרכו בשני הרכבים ולא ברכב אחד. 

כתיבת תגובה