ניתוח להחלפת פרק יפגע משמעותית בניידות שלכם, מה שעלול להוביל לקשיים רבים בקיום מטלות יומיומיות או בהסעות, ולכן אתם עשויים להיות זכאים לתו נכה להקלת הניידות וחנייה, אם אתם עומדים בתנאים מיוחדים. לקבלת התג חייבת להיות פגיעה אמיתית עמוקה בניידות או בתנועה, וחשש אמיתי להחמרה במצב הבריאותי שלכם אם אתם לא מסתייעים ברכב. הענקת התג תלויה ברמת הנכות שלכם, ובסוג הניתוח.

ניתוח החלפת ברך

החלפת מפרק ברך או ירך יעניק לכם זכויות לאחזי נכות שיכולים להוביל לקבל תו נכות לחנייה. שיעור הנכות ללא ספק תלו בסוג הניתוח, וכמות המפרקים שהוחלפו. 

שיעורי נכות:

  • החלפת מפרק אחת:  50% נכות.
  • החלפת מפרק אחד עם סימנים להתפוררות המפרק : 60% נכות
  • החלפת שני מפרקים : 70% נכות.
  • החלפת שלושה מפרקים תקנה : 80% נכות.
  • החלפת ארבעה מפרקים תקנה : 100% נכות.

איך מבקשים תו נכה לאחר החלפת ברך

אחרי ניתוח החלפת המפרק תיאלצו לשלוח בקשה מיוחדת, כיוון שהתג לא מוענק בצורה אוטומטית. אם אתם מוכרים על ידי הביטוח לאומי עם אחוזי נכות שקובע החוק תוכלו לקבל את התג, אם לא אתם מתבקשים לשלוח טופס בקשה למשרד הרישוי . 

את מכתב הבקשה עם המסמכים הרלוונטיים והמתאמים שולחים למשרד התחבורה, לאחר שממלאים את הטופס, ומצרפים את כל החומר הנחוץ כמו : צילומי ת.ז, פרטי רכב ורישיונות, מסמכים רפואיים בנוגע לברך ולמצב הבריאותי, ועוד. דעו לכם שההחלטה תתבסס על החומר שנשלח לוועדה כיוון שאתם לא תיזמנו פיזית אליה.

ערעור תו נכה לאחר החלפת ברך

דחייה של הבקשה אפשרית, ללא כתב נימוקים, אבל נתונה בידיכם האפשרות בכל זאת להגיש ערעור על הבקשה על ידי שליחת בקשה משותפת. תנסו לכלול בבקשות שלכם מכתבים רפואיים והמלצות מרופאים שיסבירו את המצב שלכם, ואת הזיקה לתג נכות, ולעזרה בניידות. ההליך עצמו לא קל, ויכול להיות ארוך מאוד.

אם מקבלים את התג תאלצו לחדש אותו אחרי שהתוקף שלו מסתיים.

תו נכה לאחר ניתוח ברך

הברכיים שלנו הן אחד האיברים המורכבים ביותר בגופנו. הן אלו שמאפשרות לנו לבצע טווחי תנועה גדולים ומיוחדים, אלו שעוזרות לנו לעמוד, לרוץ, לקפוץ ופשוט להתקיים בצורה הטובה ביותר. בדיוק מהסיבה הזו, כשהברך נפגעת – כל הגוף צריך לעצור.

רבים מהאנשים אשר פוגעים בברך שלהם נאלצים בסופו של דבר לעבור ניתוח ברך. בין אם מדובר בניתוח של החלפת מפרק, איחוי שרירים או כל פגיעה אחרת, חשוב לזכור כי בסופו של היום מדובר בניתוח מורכב. הברך מורכבת מעצמות מורכבות והמון שרירים קטנים ונימים שמאפשרים את תפקוד הברך. בנוסף, בשונה מניתוחים אחרים, לא ניתן לחזור לשגרה מיד לאחר סיום ההליך. נדרשת החלמה ותהליך שיקום מניתוח ברך, תהליך שיכול לקחת גם מספר חודשים.

עברתם ניתוח בברך? אתם אולי זכאים לתו נכה!

במידה ואתם או היקרים לכם עברו ניתוח מורכב באזור הברך, כדאי שתדעו כי יכול מאוד להיות שאתם זכאים לקבל תו נכה. משום שיכולת ההליכה וההתניידות שלכם נפגעה, הביטוח הלאומי רוצה להקל עליהם בחיי היומיום. יתרה מזאת – למה שתסתבכו בהגעה והיציאה ממרכזי הפיזיותרפיה או המכונים הרפואיים השונים?

גם אם אתם עתידים לעבור ניתוח באזור הברכיים כדאי שתיצרו קשר עם הביטוח הלאומי בהקדם האפשרי. רק כך תוכלו לדאוג לעצמכם לתו עוד לפני הניתוח, ולהיות בראש שקט עוד לפני שאתם נכנסים לחדר הניתוח.

כיצד מנותחי ברך יכולים להנפיק תו נכה?

במידה ואתם או היקרים לכם עברתם ניתוח משמעותי באזור הברכיים, אנחנו ממליצים לכם ליצור במהרה קשר עם הביטוח הלאומי. לאחר שתציגו להם את המסמכים השונים המעידים על ההליך שעברתם, על התהליך השיקומי שאתם צפויים לעבור ועל ההשלכות שלו – הוועדה הרפואית תדון בבקשה שלכם וישנה סבירות גבוהה שהוא יעניק לכם את התו המיוחל.

האם יש חברה חיצונית שיכולה לעזור בתהליך ההנפקה?

כן! אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ עוזרים כבר שנים רבות לישראלים רבים להנפיק את התוים שמגיעים להם ושיהפכו את החיים שלהם לקצת יותר נוחים. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בהקדם ולהתחיל את התהליך עוד היום!

כתיבת תגובה