כאשר זקוקים לרכב רפואי אחוזי נכות ישנים מספר הקלות אשר עומדות לרשות הנזקק: בראש ובראשונה הסיוע לרכישת רכב ראשון יינתן עד %80 במענק ו-%20 בהלוואה, בהתאם לרכב היציג שבזכאות.

קצבת ניידות חודשית: קצבה המשולמת למוגבל בניידות להשתתפות בהוצאות הניידות, ומיועדת למוגבל שיש ברשותו ובבעלותו רכב וגם למי שאין ברשותו רכב.   

הלוואה עומדת: פטור ממסים על רכב פרטי או רכב גדול שבו ניתן להתקין מעלית להעלאת מוגבל היושב על כסא גלגלים (רכב לאביזרים מיוחדים). גובה הפטור משתנה מנכה לנכה, בהתאם לאחוזי הניידות שלו, ומושפע גם מהיותו נוהג או מוסע. הלוואה זו הופכת להיות מענק בתום התקופה המוגדרת, באם כל תנאי הזכאות נשמרו. הלוואה מקרן הלוואות: זוהי הלוואה על מחיר הרכב ללא המיסים. היא ניתנת לזכאים לרכב לאבזרים מיוחדים (רכב שניתן להעלות אליו את המוגבל כשהוא ישוב על כסא הגלגלים, בד"כ רכב גדול בו מותקנת מעלית, ובמקרים מסוימים ניתנת גם למי שזכאי לרכב פרטי. בשני המקרים הלוואה זו ניתנת בנוסף לפטור ממיסים, והופכת גם היא למענק בתום התקופה, אם תנאי הזכאות נשמרים לכל אורכה.

רכב רפואי אחוזי נכות לא נגמר בקנית הרכב עצמו כי יש להתקין גם תוספים מיוחדים לבעלי מוגבלות וגם לכך ניתן לקבל עזרה מהמדינה. ניתן לקבל הלוואה לרכישה ולהתקנה של מתקן הרמה לכסא הגלגלים ברכב מהמוסד לביטוח לאומי כמו כן ניתן לקבל למעלון גג, ״קופסת אחסון״ סגורה ואווירודינמית שלא מקשה על הנסיעה ולא דורשת כוחות לאחסון הכסא. כמו כן מנוף או רובוט אשר בעזרתו ניתן לאחסן את הכסף בתכולת תא המטען. פתרון זה אינו אידאלי שכן הוא תופס את כל תכולת תא המטען. בנוסף ניתן לקבל לימוד נהיגה על חשבון המוסד לביטוח לאומי שכן מוגבלים בניידות זקוקים ללמידה על נהיגה ברב לאבזרים מיוחדים. ניתן ללמוד זאת ברכב של המוסד לביטוח לאומי.  

כתיבת תגובה