קצבת ניידות לנכה היא למעשה קצבה חודשית משולמת אליה מתווספות הטבות שונות המוענקות במסגרת גמלת ניידות לבעלי הזכאות. קצבה זו משולמת למוגבלי ניידות הסובלים מליקויים שונים ברגליהם, בין אם מדובר בליקוי ברגל אחת ובין אם מדובר בליקוי בשתי הרגליים. בשורות הבאות נציג בפניכם את רשימת הליקויים המזכים בקבלת קבצת ניידות לנכה.

רשימת ליקויים המזכים בקבלת קצבת ניידות בהתאם לתנאי הזכאות הנוספים

  • שיתוקים – הגדרה כוללת לכל סוגי השיתוקים באזור השוקיים והרגליים, לרבות, שיתוק מלא בשוקיים וברגל אחת, שיתוק מלא באחת מן הרגליים, מוגבלות בניידות בשתי הרגליים בשל ליקוי במערכת העצבים ועוד.
  • קטיעות- קטיעת רגל אחת או שתי הרגליים מעל הברך, קטיעות אשר אינן מאפשרות התקנת פרוטזות, קטיעת שוקיים (אחת או שתיהם), קטיעת כף רגל (אחת או שתיהן) ועוד.
  • מומים מולדים- כלל המומים מהם סובל אדם מסוים מרגע לידתו וזאת במידה ומומים אלו תואמים בהיבט הפיזיולוגי לאחד מהליקויים המובילים למוגבלות בניידות ולפיכך מזכים את האדם הסובל מהם בתנאי הזכאות לקבלת קצבת ניידות
  • קומה נמוכה- כל אדם בן 18 ואילך שאורך רגליו הינו 61 ס"מ מוגדר כמוגבל ניידות בשיעור של 80% ואילו כל אדם בן 18 ואילך שאורך רגליו עולה על 61 ס"מ אך פוחת מ-72 ס"מ מוגדר כמוגבל ניידות בשיעור של 50%
  • קשיונות- כל אדם הסובל מקשיון במפרק הירך, קשיון בברכיים, קשיון בשני פרקי הקרסול וקשיון דו צדדי בברכיים או בירכיים, יהא זכאי לקבלת קצבת ניידות בהתאם לשיעורי הנכות אשר ייקבעו לגביו על ידי וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי ו/או וועדה רפואית לעררים מטעם משרד הבריאות.
  • קיצור גפה- כל אדם שרגלו האחת קוצרה ב-15 ס"מ לפחות מאורך הרגל השנייה וזאת לא כתוצאה מנכות יהא זכאי לקבלת קצבת ניידות.
  • החלפת מפרקים (מפרקים מדומים) כל אדם אשר הותקן בגופו מפרק מדומה באחד הירכיים, בעצם השוק או בעצם הירך יהא זכאי לקבלת קצבת ניידו בהתאם לשיעור אחוזי הנכות שנקבעו לגביו בכל הנוגע למוגבלותו בניידות

בנוסף לליקויים המופיעים לעיל, גם אנשים הסובלים מאי-ספיקת היקפים בעורקי הרגליים ו/או אנשים שמפרקי רגליהם מוגבלים ביכולת התנועה ו/או אנשים שתנועת ברכיהם או ירכיהם מוגבלת בתנועה כתוצאה מהפרעות שונות במערכת כלי הלימפה, זכאים להגשת בקשה לקיומה של וועדה רפואית הקובעת האם הם מוגבלים בניידות ובאיזה שיעור נכות. במקרים בהם הוועדה קבעה שהם מוגבלים בניידות ו/או זקוקים לכיסא גלגלים הם רשאים להגיש בקשה לביטוח לאומי לקבלת קצבת ניידות לנכה.

ליקויים אלו ונוספים עלולים (לצערנו) להופיע אצל כל אחד ואחת מאיתנו בכל שלב במהלך החיים כתוצאה מתאונות, מחלות וכדומה ולכן חשוב לברר את מלוא הזכויות המוענקות לכם בחוק הביטוח לאומי בכל הנוגע לקבלת קצבת ניידות נכה.

למידע מורחב בנושא מימוש זכויותיכם בכל הנוגע לקבלת קצבת ניידות לנכה, חייגו אלינו עוד היום והמומחים שלנו למימוש זכויות יסייעו גם לכם. 052-2906260

כתיבת תגובה