קנית רכב בהנחת נכה אפשרית במידה ובעל המוגבלות עומד במספר קריטריונים. על הנכה לעמוד בפני וועדה מטעם משרד הבריאות, עליה להכיר בו ולקבוע את אחוזי הנכות. לפי אחוזי הנכות ניתן לקבל אישור הנחה במיסים על רכב חדש. בעל רישיון נהיגה מ-40% ומעלה למי שאינו בעל רישיון נהיגהמעל 50%. רק אם המטפל הסועד את הנכה בניידות ברוב שעות היום. גר עם המוגבל בניידות באותו בניין או סמוך לו שהמרחק לא עולה על 5000 מטר ואם המרחק גדול יותר רק אם הבניינים קרובים באותו תחום ישוב.

מהו רכב נכה? רכב נכה הינו רכב אשר קיבל תג חניה והוגדר על ידי משרד התחבורה כרכב המשמש את המוגבל לניידות. ניתן לקבל תג חניה אחד עבור שני כלי רכב, במידה ושניהם משמשים לנסיעת הנכה, גם אם כלי רכב אלו אינם בבעלות הנכה. השימוש בתג מותר רק ברכב המשויך לתג, ורק אם הנכה נמצא ברכב (כנהג או כנוסע). בעל הזכאות מקבל תג חניה על גבי כרטיס קשיח, אשר בעת החניה יש להצמיד לשמשת הרכב, באופן שיאפשר לראותו בבירור. פטור ממס ברכישת רכב נכה גם תקף על אביזרי הרכב שכן בעלי מוגבלות זקוקים לאיבזור מיוחד אשר יתאים את הרכב לנהיגה בטוחה ונוחה לבעל המוגבלות. תוספים כגון מתקן הרמה לכסא הגלגלים, מעלון גג, ״קופסת אחסון״ סגורה ואווירודינמית שלא מקשה על הנסיעה ולא דורשת כוחות לאחסון הכסא וכמו כן מנוף או רובוט אשר בעזרתו ניתן לאחסן את הכסף בתכולת תא המטען. התנאים לקבל הטבה זאת כוללים אישור מאת משרד הבריאות (אם גילו עד 67 ונבדק בקריטריון של ניידות) על נכות הזקוק לרכב כאמצעי תנועה עקב בעיית נכות ברגליים, או שדרגת הנכות מגיעה ל50% לפחות ותנועתו ללא רכב בדרכים עלולה לערער את מצב בריאותו. כמו כן גם מסמכים רפואיים עדכניים.

לכן קנית רכב בהנחת נכה אפשרית בהנחה משמעותית אך רכב זה יהיה חייב לקבל תו נכה אשר מוכר על ידי משרד התחבורה וביטוח לאומי. רכב זה אינו חייב להיות על שם בעל הנכה אך עליו להיות מוכר על המשרדים הממשלתיים

מחשבה אחת

  1. עזרא נתנאלי הגיב:

    שלום לכם יש לי 65 אחוז נכות לצמיתות ו 65 אחוז אי כושר אני בן 64 רוצה לדעת כמה הנחה אני אמור לקבל בקניית רכב חדש בבקשה

כתיבת תגובה