מהי קצבת ניידות ולמי היא משולמת?

על תנאי הזכאות לקבלת קצבת ניידות בכתבה שלפניכם

קצבת ניידות הינה קצבה חודשית משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לכל אדם שהינו מוגבל בניידות, בין אם הוא בעל רכב ובין אם הוא חסר רכב, וזאת במידה והוא עונה על תנאי הזכאות עליהם נפרט בהמשך. סכום הקצבה החודשית לזכאים חסרי רכב עומד על סך של 2,364 שקלים לחודש ואילו סכומי הקצבאות לזכאים בעלי רכב נקבעים בהתאם לשיעור המוגבלות בניידות, גודל הרכב שבבעלות הזכאי ופרמטרים נוספים היכולים להשפיע על גובה הקצבה החודשית המשולמת. מכיוון שגובה הקצבה המשולמת נקבע בהתאם לסיווג הזכאי כבעל רכב ו/או חסר רכב, נתמקד בתנאי הזכאות השונים לגבי כל אחד מהם:

תנאי הזכאות לקצבת ניידות לבעלי רכבים – אדם מוגבל בניידות על פי קביעתה של הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי ו/או הוועדה הרפואית לעררים מטעם משרד הרפואית, אשר בבעלותו רכב, יהא זכאי לקבלת גמלת ניידות. תוספת לקצבת הניידות תוענק למוגבלים בניידות בעלי רכב המתפרנסים למחייתם וזאת בתנאי שהמרחק מביתם למקום עבודתם (הלוך וחזור) הינו כ-40 קילומטרים לפחות.

תנאי הזכאות לקצבת ניידות לחסרי רכב– קצבת ניידות משולמת למוגבלי ניידות שאין ברשותם רכב נועדה לצורכי השתתפות בהוצאות הניידות והיא מוענקת לחסרי רכבים במידה והם עומדים בתנאים הבאים:

גילם הינו מעל 18, נקבעה לגביהם מוגבלות בניידות בשיעור של 80% לפחות, הם אינם מוגדרים כנכים על פי חוק הביטוח הלאומי והינם מתפרנסים למחייתם. כמו כן, הזכאות ניתנת במקרים הבאים: לאדם שמלאו לו 18 ונקבעה לגביו מוגבלות בניידות בשיעור של 100% ו/או הוועדה הרפואית קבעה שהוא נזקק לכיסא גלגלים. במקרים אלו, הקצבה תינתן גם למקבלי קצבה לשירותים מיוחדים. תנאי זכאות נוספים כוללים כל אדם המקבל קצבה לילד נכה ונקבעה לגביו מוגבלות בניידות בשיעור של 80% ו/או הוועדה הרפואית קבעה שהוא נזקק לכיסא גלגלים לצרכי ניידות. אדם מוגבל בניידות השוהה במוסד זכאי אף הוא לקבלת קצבת ניידות במקרים בהם הוא יוצא מתחומי המוסד באמצעות רכב מנועי לפחות 6 פעמים במהלך החודש וזאת למטרות שונות כגון: לימודים, עבודה, פעילות שיקומית, פעילות חברתית וכדומה. כמו כן, התנאי לקבלת קצבת ניידות במקרים אלו הינו שאותו אדם הינו בוגר שנקבעה לו מוגבלות בניידות בשיעור של 100% ו/או קטין (מתחת לגיל 18) שנקבעה לגביו מוגבלות בניידות בשיעור של 80% ו/או מוגבל בניידות שלגביו קבעה הוועדה הרפואית שהוא נזקק לכיסא גלגלים והוא אכן עושה בו שימוש.

חשוב לציין שתשלום קצבת הניידות לזכאים עלול להיפסק במקרים מסוימים גם למקבלי קצבה בעלי רכב וגם למקבלי קצבה חסרי רכב וזאת בהתאם לתנאים אותם קבע המוסד לביטוח לאומי.

לפרטים נוספים אודות תנאי הזכאות לקבלת קצבת ניידות משולמת אנו מזמינים גם אתכם ליצור איתנו קשר טלפוני למספר: 052-2906260

כתיבת תגובה