תג נכה הוא אחד מבין הטבות רבות שמוענקות לאוכלוסיית הנכים בישראל, וזאת כדי להקל עליהם, ועל ההתמודדויות היומיומיות עם הנכות והמוגבלויות שכרוכות בה. התג הוא מעין תעודה שנצמדת למכונית ושתאפשר לנהג להחנות באזורים המסומנים כחניות נכים, או באזורים שלא מיועדים לחנייה. יש לעיין בחוק המתאים.

התג יוכל להיות בשימוש גם אם הנכה לא הוא עצמו שנוהג באוטו, אבל חובה שהוא ימצא באוטו, ואם לא אין בשום אופן להשתמש בתג.

בני משפחתו של נכה יוכלו לבקש את התג בשבילו, או הנכה עצמו יוכל לבקש את התג, כיוון שהזכאות לא נעשית אוטומטית.

הליך בקשת תג נכה

הליך בקשת התג יכול להיות מרתיע לרבים כי הוא ידוע בהיותו ארוך ודי מסובך למבקשים. 

כדי לממש את הזכות לתג ולקבל אותו תצטרכו להיות באחד מהמצבים שמוזכרים כאן:

  • להיות נכים עם 60% נכות, עם קושי בתנועה שמשפיע לרעה על בריאותכם.
  • להיות נכים שתלויים בכיסא גלגלים לתנועה.
  • להיות מרותקים לבית שלכם.
  • להיות בעלי ליקויים משמעותיים בראייה.

מימוש הזכאות לתג נכה

הזכאות תמומש אם הוכרתם כנכים עם האחוזים שהזכרנו על ידי הביטוח הלאומי, או אם וועדה רפואיים מטעם משרד התחבורה מאשרת לכם את התג. הוועדה תוקם במיוחד לצורך דיון בבקשות לתג, והיא תחליט לפי המצב הרפואי של המבקש שאמור לשלוח לידיה מסמכים שיוכיחו את הפגיעה וההשפעה של הפגיעה על הניידות והתנועה של הנכה.

הבקשה כוללת טופס לבקשת תג נכות שיש למלא. נא לשלוח גם כן את כל הפרטים האישיים של המבקש, וגם פרטים לגבי כלי הרכב והרישיונות.

דחיית בקשות תג נכה

אם הבקשה שלכם נדחית תוכלו לשלוח ערעור. היות הליך זה מסובך, ועצם העובדה שהוא עלול להימשך לזמן ארוך למדי יכולה להשפיע מאוד פסיכולוגית על המבקשים, ומציבה בפניהם קשיים רבות. המומחים שלנו יעזרו לכם להגשת בקשות מסודרות, מה שיגדיל את הסיכוי שלכם לתג. אנחנו נעזור לכם בכתבית מכתב תג נכה, ובהכנת תיק טובה, עם מסמכים מפורטים. אל תהססו ליצור עמנו קשר לקבלת סיוע.

כתיבת תגובה