תו נכה הוא כלי חושב וחיוני לאנשים בעלי מוגבלויות, או אנשים שסובלים ממחלות שמסבכות את ההתנהלות היומיומית שלהם, והוא מקל עליהם ועל האנשים שסובבים אותם. תו הנכה בעצם נותן לאנשים את הזכות לחנות במקום חניה שמסומן לנכים, או במקומות שהחנייה אסורה בהם לציבור, וזאת בתנאי שהאדם בעל הנכות נמצא ברכב. תו הנכה לא ניתן באופן ספונטני לכל אדם עם מוגבלות, ועל האדם או בני משפחתו להגיש בקשה מסודרת לרשויות המדינה הממונים על הדבר.  אם המבקש עמוד בקריטריונים מסוימים הוא יקבל את תו.

תהליך בקשת תו נכה

תו הנכה מתבקש או מהמוסד לביטוח לאומי שקובע למבקש אחוזי נכות מתאימים, או ממשרד הרישוי. כדי שהתו יינתן לכם, על המבקש להיות אדם בעל נכות של יותר מ 60% שנגרמה לו בעקבות מחלה אחת, או מספר מחלות, או שהוא נקבע כזכאי על ידי הוועדה של משרד הרישוי.

הוועדה של משרד הרישוי על ידי המסמכים שמועברים לידה, ללא שהיא מזמנת את המבקש, ולכן  מומלץ לשלוח מסמכים שמעידים על המצב הבריאותי של המבקש, ושהמסמכים יהיו מפורטים. המסמכים יכולים להישלח על ידי המבקש עצמו, או על ידי בני המשפחה.

חידוש תו נכה לרכב

גם אם כבר התקבלה הבקשה שלכם להוצאת תו נכות, לא בטוח שתוכלו לחדש את התו. חידוש תו הנכה לא נעשה באופן אוטומטי, חוץ ממקרים שלנכה יש תו חניה לצמיתות. הליך החידוש של התו לא שונה מן הליך הבקשה הראשונה, ועל המבקש לצרף לבקשה את פרטיו האישיים, פרטי הרכב, רישיונות הרכב, ומסמכים אחרים שרלוונטיים לבקשה לפי מצבו האישי של המבקש.

במקרה שהבקשה שלכם נידחת, ניתן להגיש ערעור.

עצם העובדה שהוועדות אינן מסבירה באופן ברור את הקריטריונים והכללים שהן בוחנות לפיהם את הבקשות, מה שיכול להקשות על המבקשים, ומה שגורם לרבים לקבל דחיות לבקשות שלהם. כשמחדשים את התו, מומלץ להתחיל את הבקשה 90 יום לפני מועד פג התוקף. 

למידע נוסף בנוגע לחידוש תו נכה לרכב, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

כתיבת תגובה