תג נכה הוא דבר חיוני ומרכזי בחיי אזרחים בעלי מוגבליות, שיש להם קשיים בהתניידות שלהם, ומטרתו לעזור לאנשים אלה, לבני משפחתם או המלווים שמטפלים בהם, ולהפוך את ההתנהלות ביום-יום לקבל ונסבלת יותר. הטבה זאת היא אחת מההטבות הרבות שמעניקה המדינה והרשויות שלה לנכים.

איך אפשר לקבל תג נכה

על מנת לקבל תג נכה יש להגיש בקשה לקבעית אחוזי נכות למשרד הביטוח הלאומי, או להגיש בקשה למשרד הרישוי. כדי שהאדם יהיה זכאי לתג על הביטוח הלאומי להכיר בו כבעל נכות ברמת 60%, כתוצאה ממחלה או מספר של מחלות, מרותק לבית, או בעל רגליים נכות שזקוק לכיסא גלגלים. הנכות יכולה להיגרם ממצבים בריאותיים שונים כמו למשל: עיוורון, סרטן, מחלות נשימתיות, מחלות לב וכלי דם, מחלות עצם, תסמונת דאן, אוטיזם, ועוד.

כדי לקבל את התג יש להגיש את המסמכים האישיים והרפואיים לועדה, והיא תבחן אם לאזרח מגיע תג נכות, לפי כלכלים שהיא קובעת מראש, אך אינה מיידעת בהם את הציבור. אם הבקשה לא מתקבלת, אפשר לשלוח בקשת ערעור.

חידוש תוקף תג נכה

חוץ מתגי חניה עם תוקף של 8 שנים שמוענקים לכל החיים, ושמתחדשים אוטמטית, תגי החניה האחרים לא מתחדשים מעצם, וצריך לחדש אותם לפני שפג התוקף שלהם. בקשות נבחנות והחידוש עלול להידחות למרות שבעבר הבקשות התקבלו. 

מומלץ לכל המבקשים לא להגיש את בקשות החידוש שלהם בדקה האחרונה, כדי להימנע מלמצוא את עצמם ללא תג, כיוון שההליך הוא די ארוך.

עזרה בקבלת תג נכות

קבלת תג נכות היא הליך לא פשוט שיכול לעורר הרבה תסכול כיוון שההליך בירוקרטי וארוך, וכיוון שאי אפשר לדעת את כללי הוועדה, ואת הנקודות שהיא בוחנת לפיהם את הבקשה. אנחנו נוכל לעזור לכם להגיש בקשה מפורטת ומלאה, ונוכל להעניק לכם עיצות חשובות לגבעי המצב האישי שלכם. נשמח לקבל את פנויתכם, ולענות על השאלות שלכם.

כתיבת תגובה