חידוש תג נכה

אנשים שסובלים ממחלה אחת, או ממספר של מחלות שגורמות להם מוגבליות ושמצריכות אותם להיעזר בכיסא גלגלים להתניידותו, עשויים להיות זכאים לתו נכה אם הם עומדים בכללים מסויימים. תו הנכה מאפשר לאדם בעל המוגבלות, או למלווה אותו, להחנות את הרכב במקומות חנייה שמיועדים לחניית נכים, או באזורים שאסורים לחנייה. התן מקל על ההתניידות ועל ההתנהלות היומיומית של האדם.

זכאות לקבלת תו חניה נכה

הכללים שקובעים את הזכאות לתו חניה הם : האדם צריך להיות נכה בשיעור של יותר מ 60%, שתנועה עלולה לערער ולסכן את בריאותו, מי שזקוק לכיסא גלגלים להתניידות, או אדם שמרותק לבית שלו.

ישנם מספר רב של מחלות ומצבים שעשויים לזכות את האדם שסובל מהם לתו, והם בין היתר:

מחלות לב, מחלות כלי דם, מחלות נשימתיות, עיוורון, מחלות עצבים, מחלות סרטן ועוד מצבים אחרים.

הליך בקשת תו חניה לנכה

אפשר לבצע את הבקשה בשתי דרכים:

דרך המוסד לביטוח הלאומי : המוסד ימנה וועדה רפואית שתחשב את דרגת הנכות, ואם לאדם אחוזי נכות שעומדים על יותר מ 60% הוא יחשב זכאי לתו.

דרך משרד הרישוי : שמקים ידי וועדה שקובעת אם האדם זכאי לתו נכה.

הוועדה של משרד הרישוי בוחנת את הבקשה ואת התיק הרפואי של המבקש, והיא קובעת אם הוא זכאי. המבקש לא מופיע באופן אישי בפני הוועדה, ולכן חשוב שהמסמכים הרפואיים יהיו מפורטים.

חידוש תג נכה

תו חניה לצמיתות שנמשך 8 שנים, יחודש אוטומטית, ואליו התוים האחרים יחודשו בתהליך דומה בעצם לתהליך הבקשה הראשונה,ולכן מומלץ להתחיל שלושה חודשים לפני שהתקוף של התו פג. תהליך החידוש דורש השלמת טפסי הבקשב לקבלת התו ופטור מאגרת רישוי, צירוף של מסמכים רפואיים, ומסמכים אחרים שרלוונטים לבקשה כמו תצלומי תעודת זהות, רישיון רכב, וכו.

כדי לקבל מידע מפורט על בקשת או חידוש תו חניה לנכה אתם מוזמנים לפנות אלינו.

כתיבת תגובה