תג נכות לחנייה

תג נכות הוא אישור שמוענק מרשויות המדינה, שמטרתו להקל על הניידות והתנועה של אדם שהוכר  נכה בשיעור מסוים, ושנכותו מקנה לו את הזכות להחנות במקומות מסומנים לחניית רכבי נכים, או באזורי חניה אסורים לציבור, כל עוד האוטו של הנכה לא מפריע לתנועה של המכוניות או הולכי הרגל. תג הנכות הוא תג חשוב בחיי נכה, ובחיי בני משפחתו והמלווים שלו שמטפלים בו ועוזרים לו ביום-יום, והוא מאפשר לנכה להגיע למקומות שצריך להגיע אליהם בקלות יותר. תג הנכות אינו מתקבל באופן אוטומטי, והוא כרוך בהליך אדמיניסטרטיבי לא קצר. התהליך מתמקד בלהוכיח את המצב הבריאותי שך הנכה, ואת שיעור הנכות שלו, כדי שהוא יקבל את התג. תג הנכות מותר לשימוש כאשר הנכה נמצא באוטו, גם אם הוא לא הנהג, וכאשר הרכב אינו נמצא על שמו.

איך מפיקים את התג

בקשה לחידוש תג נכה

דרך המוסד לביטוח לאומי : על הנכה להוציא אישור של שיעורי נכות בגובהה 60% לפחות על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי.

דרך משרד הרישוי : המשרד ממנה וועדה שתדון בבקשות לתג נכות, לפי כללים וקריטריונים שהיא לא מפרסמת לציבור. עם הבקשה מצרפים מסמכים רפואיים שיעידו על מצבו הבריאותי של הנכה.

תנאים לקבלת תג נכות

כדי שאדם יהיה רשאי לבקש תג נכות, הוא צריך להיות מוכר על ידי רופא בעל הסמכה, במצב מהמצבים האלה:

נכה בעל נכות יותר מ 60%, ושתנועה מאיימת על בריאותו, ועלולה לדרדר אותה.

אדם בעל רגליים נכות שצריך להיעזר בכיסא גלגלים לתנועה.

אדם שמרותק לבית שלו.

הנכות יכולה להיגרם כתוצאה ממחלה או פגיעה פיזית, עיוורון, או מחלות נפשיות, אוטיזם, סרטן, מחלות נשמה, מחלות לב, וכדומה.

עצם העובדה שהנכה אינו מוזמן באופן אישי לוועדה הרפואית מראה את החשיבות שהנכה שולח לוועדה, והקביעה לזכאות לתג נכות נשקלת לפי המסמכים האלה, לכן בעת הגשת בקשה יש לוודא שהמסמכים הרפואיים כוללים את כל המידע הרפואי הדרוש, ושהם מפורטים ככל האפשר, וזאת כדי להימנע מדחיות.

כתיבת תגובה