אלצהיימר היא מחלה דמנטית מתקדמת וקשה שפוגעת משמעותית במערכת העצבים המרכזית. המחלה פוגעת בעיקר בקשישים אולם במקרים נדירים יותר היא יכולה להופיע גם כן אצל צעירים מתחת לגיל 50. בחולי אלצהיימר ניתן לראות ירידה קוגניטיבית שמתאפיינת בפגיעה בדיבור והשפה, הזיכרון, ההתמצאות, וביכולות ההליכה.

מהם התנאים על מנת לקבל תג נכה

קביעת הזכאות לקבלת תג נכה נקבעת באמצעות וועדה מיוחדת באגף הרישוי. הקריטריונים שקובעים מי זכאי לתג נקבעים מראש על ידי הוועדה, והם אינם ידועים לציבור. ההחלטה לקבוע זכאות לתג הנכה על ידי המשרד נעשית לפי מסמכים רפואיים שמגיש החולה או בני משפחתו, מבלי לראות את החולה, או על פי אחוזי הנכות שנקבעו מקודם על ידי הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות. למרות שחולי דמנציה ואלצהיימר זכאים לתג נכה, קביעת הזכאות תלויה במצב החולה ודרגת התקדמות המחלה.

איך מקבלים תו נכה עבור חולה אלצהיימר

אם אין ברשותכם אישור על קביעת אחוזי נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי, אתם יכולים לקבל תו נכה עבור חולה במחלת האלצהיימר על ידי הגשת מסמכים וטפסים רפואיים למשרד הרישוי. כדי שההגשה תאושר על ידי הוועדה, חושב מאוד להגיש מסמכים רבים שמפרטים ככל האפשר את המצב הבריאותי של החולה. המסמכים הרפואיים חושבים מאוד כיוון שהחולה לא יכול להגיע להגיע בעצמו לוועדה, המסמכים הם הדרך היחידה להוכיח ולהראות את מצבו לוועדה.

הקלת תהליך קבלת תו נכה עבור חולה אלצהיימר

תהליך הגשת המסמכים וקבלת תג הנכה הוא תהליך לא קל, והבקשה יכולה לפעמים רבות להידחות על ידי הוועדה ללא נימוק וללא הסברה לחולה ולבני משפחתו לגבי סיבות הדחייה. למרות שניתן לערר על החלטה תקופת ההמתנה הארוכה ואי הוודאות יכולות להיות קשים ומתסכלים עבורכם. על מנת שהבקשה שלכם תאושר, אתם מוזמנים לפנות למומחים שלנו, שיעזרו ויסיעו לכם בהגשת תיק עם כל המסמכים הנדרשים, וייתנו לכם את כל המידע והעצות הנחוצות כדי שהתיק שלכם יהיו מפורט ושלם ככל האפשר, וכדי להגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם לקבל את תו הנכה.

כתיבת תגובה