מוגבלות בחיי היום יום זה עניין מורכב ומאתגר. אכן חייו של נכה מאופניים בקשיים לא מעטים ובמוגבלויות מהותיות. הקלות והטבות שמיועדות לנכים נועדו להביא בשורה של הקלה ושיפור איכות החיים שלהם. אחד התחומים המשמעותיים שמקשים על הנכה הוא כמובן התניידות. לא קל לנכה להגיע ממקום למקום, לא לכל יעד הוא מסוגל להגיע. לפיכך נועדו ההקלות בענייני תחבורה.

תו נכה והקלות רלוונטיות

כל נכה אשר מחזיק בידו תג נכה לרכב יורשה להחנות את רכבו בחניות ייעודיות לרכבי נכים, כמו כן הוא יהיה במקרים רבים פטור מתשלום בגין חניה גם אם מדובר בחניה בכחול לבן. מה שאומר שהוא יוכל להחנות את הרכב במקומות נוחים וקרובים ככל שניתן למקום היעד, הוא יוכל לחסוך בהוצאות עבור חניה ולעיתים גם לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית. כל ההטבות הללו ניתנות לכלי רכב רק כאשר הוא משויך לתו נכה והתו מוצג על גבי השמשה של כלי הרכב באופן בולט.

מה לגבי רכב שני?

על פי חוקי משרד התחבורה כל תו נכה שמונפק יכול להיות רלוונטי לשני כלי רכב. מה שאומר שאם יש לנכה תו נכה ניתן יהיה להפיק ממנו תועלת עבור שני כלי רכב. למעשה על תו הנכה לרכב לא רשום מספר הרכב, אך הוא כן רשום במשרד התחבורה. הצורך בתו נכה לרכב שני עולה במיוחד במקרים בהם הנכה זקוק לעזרה והוא אינו נוהג בעצמו. לדוגמה כאשר מדובר על ילד נכה. כמו כן כאשר מדובר על נכה שלעיתים זקוק לעזרת בת הזוג בנסיעות או סיוע של בן משפחה אחר בנהיגה. בכל המצבים הללו יהיה חשוב לבצע תו נכה לרכב שני ולאפשר לנכה ולבני המשפחה המסייעים לו ליהנות מגמישות נוספת בנסיעות.

חברה מומחית להתנהלות מול משרד התחבורה

לא תמיד קל להתנהל מול משרדים ממשלתיים, לא תמיד פשוט להנפיק אישורים ולקבל אותם כעבור תקופה קצרה. במקרים רבים הדרך הטובה ביותר היא לפנות אל חברה פרטית ומקצועית שתנהל את התהליכים מול משרד התחבורה ותדאג עבורכם להנפקת תו נכה לרכב שני.

כתיבת תגובה