תו הנכה היא תעודה שמוצמדת לרכב שמעידה שהרכב משמש להסעת נכה, ולכן הנוהג ברכה יוכל להחנות במקומות שמסומנים כמקומות חניה לנכים, או באזורים אסורים לחנייה, בתנאי שהרכב לא יחסום כביש, או יפריע לתנועת המכוניות האחרות או עוברי הרגל. התג ישמש את האוטו כל עוד הנכה נמצא ברכה, ואם לא חל איסור מוחלט על שימוש בתו.

התו לא ניתן אוטומטית לכל נכה וצריך להגיש בקשה מסודרת לרשויות כדי לקבל את התו אם עומדים בתנאים שקובע החוק והרשויות שממונות על העניין.

איך מפיקים את התג

תנאים לקבלת תג נכה

אם הנכה לא מוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי, בשיעור של 60% לפחות שתנועה מזיקה לבריאותו, זקוק לכיסא גלגלים או מרותק לבית, אז צריך להגיש בקשה למשרד הרישוי כדי לקבל את התו. משרד הרישוי ממנה וועדה רפואית שבוחנת את הבקשות לתו, ומחליטה על הענקת התג. מחלות רבות עשויות לזכות לקבל תו נכה כמו : עיוורון, מחלות לב ונשימה, מחלות עצבים, מחלות עצם, מחלות דם, אוטיזם, ועוד.

תו נכה לרכב נוסף

לבקשה ששולחים למשרד הרישוי יש לצרף את תעודת הרכה, מספר רישיון, ופרטים רלוונטיים אחרים. אפשר לבקש תג לשני רכבים לכל היותר.

תוקף התג

אם פג התוקף של התג, ואם לנכה לא הוענק תו נכה לצמיתות, הוא יהיה חייב להגיש בקשה לחידוש התו. את הבקשה לחידוש מבצעים בהליך דומה להליך הבקשה, ומומלץ להתחיל את ההליך שניים או שלושה חודשים לפני מועד הסיום, כי הליכים אלה ידועים בהיותם ארוכים, ובזה נמנעים מלהישאר לתקופה ארוכה ללא תו.

דחיית הבקשה

אם הבקשה נדחית על ידי הוועדה הרפואית אז הנכה יכול להגיש ערעור. החידוש לא וודאי גם אם הוא כבר קיבל תו חנייה בעבר. הוועדה לא משתפת את המבקשים בכללים שהיא קובעת, וגם לא בסיבות הדחייה, מה שהופך את ההליך לא קל. הוועדה מתמקדת בהחלטה במסמכים הרפואיים שנשלחים אליה, ולכן יש לוודא שהמסמכים משקפים את המצב הבריאותי של המבקש, ושהם מפורטים ככל האפשר.

נשמח לענות לשאלות ולפניות שלכם.

כתיבת תגובה