מחלת הסוכרת מגיעה ממצב בו לגוף יש בעיה בהפרשת האינסולין. הבעיה מביאה לרמות סוכר גבוהות בדם וזה משפיע באופן ישיר על הבריאות הכללית של הגוף. כמו כן, קיימים 2 סוגים של סכרת סוג 1 וסוג 2. בסוג 1 הלבלב אינו מייצר מספיק אינסולין ובסוג 2 הגוף לא משתמש באינסולין בצורה תקינה. בכל אחד מסוגי הסכרת החולים נזקקים לטיפולים רפואיים ומעקב צמוד. ההשלכות של מחלה זו מסוכנות מאד ויכולות להביא לעיוורון, אי ספיקת כליות, טרשת, פגיעה עצבית ואפילו כריתת איברים.

זכויות של חולי הסוכרת

התנהלות יומיומית של חולה סוכרת צריכה להיות שקולה ולקחת בחשבון את ההשלכות של הפעולות השונות על מצבו הבריאותי. מדובר במצב לא פשוט אך חשוב שחולי סוכרת יהיו מודעים לזכויותיהם. חולה סוכרת זכאי במראים מסויימים לתו נכה. התו מעניק הקלות בכל הקשור לחניה. החולה יכול לחנות במקומות נגישים ולהתנייד בקלות רבה יותר כשזקוק לטיפול רפואי או כל סידור אחר.

כיצד ניתן להגיש בקשה לתו נכה?

חולי סוכרת יכולים להגיש בקשה לתו נכה דרך אתר משרד הרישוי. לפני הגשת הבקשה יש לגייס את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, מפורטים ככל שניתן. במידה ונקבעו אחוזי נכות מביטוח לאומי ניתן לצרף גם פרוטוקול זה. את הבקשה ניתן להגיש בקלות ובאופן מקוון באתר של משרד התחבורה. יש למלא פרטים מלאים מספר רכב ולצרף את הטפסים. הבקשה עוברת לבדיקת וועדה רפואית המאשרת את הזכאות לתו נכה.

בדיקת זכאות מקצועית

לא תמיד חולי סוכרת יודעים כיצד לגשת למילוי טפסי בקשה עבור תו נכה. כדי שלא יידחו סתם ועל מנת למצות את זכויותיהם ניתן לפנות לגורם מקצועי מנוסה שיאפשר להם להעביר את כל הטפסים הרלוונטיים ולקצר את הבירוקרטיה. חולי סוכרת יכולים להנות מהטבות שונות ולכן חשוב שידעו לממש את זכויותיהם ולזכות בהקלות שיאפשרו להם הקלה משמעותית.

כתיבת תגובה