מחלת האלצהיימר היא אחת המחלות הדמנטיות הכי נפוצות שפוגעת בדרך כלל בקשישים, ושמתאפיינת בפגיעה משמעותית בתפקוד הקוגניטיבי של החולה. לצערנו, המחלה היא חשוכת מרפא, ואי אפשר לעצור את ההדירות אלא רק להאט את ההתפשטות, ועם הזמן החולה יהיה תלוי לחלוטין בבני המשפחה והמטפלים בו. הפגיעות הן בזיכרון, בדיבור, בחושים, וגם ביכולת ההליכה וההתמצאות של החולים.

על מנת לעזור לחולי אלצהיימר, ולבני המשפחה שלהם, בהתמודדות היומיומית שלהם היא החליטה על מספר דרכים של סיוע שאחד מהם הוא תג הנכה שיעזור בניידות שלהם.

התנאים על מנת לקבל תו נכה לחולי אלצהיימר

המשרד שמורשה לתת תגי נכות הוא משרד הרישוי, והזכאות נקבעת לפי וועדה שמוקמת על ידי המשרד, שקובעת קריטריונים שלא ידועים לציבור. הבקשות צריכות להיות מוגשות על ידי החולה או בני המשפחה שלו, והן צריכות לכלול מסמכים רפואיים שמעידים על המצב של החולה, ועל רמת ההתקדמות של המחלה. ההחלטה נעשית לפי המידע הרפואי שהוגש, לפי דרגת הקושי של המחלה. הקביעה נעשית לפי המסמכים בלבד, ללא ראיית החולה. הוועדה יכולה לדחות את הבקשה ללא שום הסברים או נימוקים, והיה ניתן לערער על ההחלטה אחרי תקופת המתנה מסוימת. העובדה שהדחיות אינן מנומקות יכולה להוביל לתחושה של תסכול ואי וודאות אצל החולים והמקורבים שלהם, והיא תקשה עליהם מאוד.

צעדים שעשויים להקל את ההליכים לקבלת תו נכה לחולי אלצהיימר

כמו שהזכרנו מקודם ההליכים עלולים להיות מסובכים, ועצם העובדה שהתנאים לקבל התג לא ידועים לציבור, ושהוועדה לא מסבירה גם כן את סיבות הדחייה אם הבקשה שלכם נדחית עלולים לסבך את ההליכים יותר, ובזאת להקשות על ההתמודדות היומיומית שלכם. כדי להתגבר על הקשיים האלה, וכדי להקל את ההליכים רצוי כאשר מגישים בקשה לתג נכות להתייעץ עם מומחים כדי לוודא שהתיק הרפואי יהיה מלא וישקף את המצב הבריאותי של החולה, וידגיש את הזיקה שלו לתו הנכה. המומחים שלנו יעזרו לכם בהרכבת התיק, ויתנו לכם מידע וייעוץ חיוני לגבי ההליך, ובזאת הסיכוי לקבלת התג יהיה גדול יותר.

כתיבת תגובה