הספקטרום האוטיסטי הוא רחב מאוד. יש בו קשת רחבה מאוד של לקויות. יש את אלו הלוקים באוטיזם ברמת תפקוד גבוהה שנדמים כמעט כמו ילדים על הקו הנורמטיבי מלבד אי אלו ולקויות. מנגד יש את אלו שלוקים באוטיזם ברמת תפקוד קשה מאוד והם ממש לא מסוגלים להתערות בחברה הרגילה. כל מי שמכיר ילדים ברמה כזו של אוטיזם מבינים עד כמה מורכב הדבר, עד כמה קשה לגדל ילד כזה כאשר לעיתים זה הופך להיות כמעט בלתי אפשרי.

המדינה שלנו היא מדינה סוציאלית והיא דואגת לאזרחיה. על כן, הורים המתמודדים עם גידול ילד כזה זכאים למגוון הטבות ולאפשרויות שמקלות עליהם את ההתמודדות והגידול של הילד האוטיסט.

נהגים הורים לילד אוטיסט? – יש לכם זכויות

הורה לילד נכה זכאי להטבות שונות ואם הוא לוקח את הילד ברכבו ומסיע אותו למקומות שונים כמו לטיפולים פרא רפואיים או לצורך נסיעה למקום הלימודים או אפילו סתם לביקורי קרובים וכן הלאה, הרי שהוא יהיה זכאי ליהנות מפטור מתשלום אגרת רישוי וכך גם תג נכה לרכב שיאפשר לו ליהנות מהטבות שונות בעת שכלי הרכב שלו משמש את הילד הנכה.

הורים שמגדלים ילד אוטיסט צריכים להיות מודעים לזכויות המגיעות להם, היות ואלו עשויים להקל עליהם ולו במעט את הגידול של הילד האוטיסט. כך למשל זכאים ההורים לקבל קצבת נכות מוכבדת למדי שתרפד עבורם את הדרך, הם זכאים ליהנות מהנחות בתשלומים לרשויות כמו הנחה בתשלומים לחברת החשמל, הנחה בתשלומים על מים, תקשורת ועוד הטבות שונות שחשוב לדעץ עליהם.

מסייעים להורים של הילד האוטיסט

החברה לביטוח לאומי מנסה לסייע ולעזור להורים המגדלים ילדים הסובלים מנכויות שונות או מאוטיזם. עם זאת, כולנו יודעים שאין הרבה נדיבות מצדם כלפי המבוטחים והם לא נוטים לפזר כספים בסכומים גבוהים בלי שתהיה לזה הצדקה. זו הסיבה שגם הורים הזכאים לקבל קצבה עבור הילד הנכה, לא תמיד מקבלים אותה. כאן מגיע המקום שלנו. אנחנו מסייעים לכל מי שמגדל ילד כזה בהכוונה וליווי עד שהם אכן מקבלים את מה שמגיע להם באמת.

כתיבת תגובה