דמנציה היא מחלה קשה שמורכבת בעיקר ממספר של תסמינים שמצביעים על פגיעה בתפקוד החולה. הפגיעות הן בין היתר בעיות בזיכרון, בדיבור, בתפיסת המציאות, וביכולת השיפוט של החולה. הדמנציה מולידה הרבה שינויים קוגניטיביים והתנהגותיים מרכזיים, וירידה ביכולת התפקוד של החולה ביומיום. דמנציה יכולה להופיע בגלל מספר של מחלות, כשהשכיחה ביותר בהן היא מחלת האלצהיימר. הסימפטומים של דמנציה מחמירים עם הזמן וככל שהמחלה מתקדמת, יתקשה החולה לבצע פעולות יומיומיות, והתלות שלו בני אדם אחרים גם כן עולה.

מהם התנאים לקבלת תג נכה למבוגר עם דמנציה

המדינה מנסה לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות או מחלות קשות, ולבני המשפחה שלהם, והיא מנסה להקל עליהם בחיי היומיום, ולכן ועדה מיוחדת באגף הרישוי קובעת זכאות לקבלת תג נכה לחולי דמנציה. הועדה הפנימית של משרד התחבורה ורופא מקומי יוכלו לקבוע את הזכאות לתו נכה, אם החולה עונה על הקריטריונים הקבועים מראש על ידי משרד התחבורה. החולה לא צריך להגיע בעצמו לוועדה, והקביעה נעשית לפי התיק הרפואי שהוא או שבני המשפחה שולחים לוועדה.

למי מגיע תג הנכות?

לאדם עם דמנציה, או לבני משפחה שמטפלים בחולה דמנציה. תג הנכה מגיע לחולי דמנציה בשלבים מתקדמים שעונים על הקריטריונים. חשוב לשלוח לוועדה מסמכים רפואיים שמאשרים את המחלה, כדי שהוועדה תיתן לכם זכות לקבל תג.

כיצד אפשר להקל על הליך קבלת תג נכה למבוגר עם דמנציה

מחלת הדמנציה לא רק פוגעת קשות בחולה ומקשה על חייו, אלא גם באנשי המשפחה והמקורבים, שנושאים את הנטל עם החולה, ושנאלצים לספק לו טיפול אינטנסיבי וליווי ביומיום. למרבה הצער, הוועדה לא מאשרת תגי נכות בהרבה מקרים, למרות המחלה והמצב הרפואי של החולה, ולמרות שהוא באמת צריך את התג הזה. כדי להיות בטוחים שהבקשה שלכם תאושר, אתם מוזמנים לפנות למומחים שלנו, שיעזרו לכם בהגשת תיק עם כל המסמכים הנדרשים, ובזאת אתם תוודאו שהתג יעמוד לרשותכם במהירות, במיוחד שבקשות הערעור אפשר להגיש אחרי תקופת המתנה של כמה חודשים, שיקשו עליכם מאוד בהתנהלות היומיומית.

כתיבת תגובה