מחלת האפילפסיה היא מחלה שעשויה להופיע ביום בהיר בלי כל הודעה מראש. האדם שהיה בריא עד לפני דקה, נופל ארצה, מתחיל לפרכס, מאבד הכרה ומצליח להפחיד מאוד את כל האנשים העומדים סביבו. 

מחלת האפילפסיה היא מלה לא צפויה ואנשים הסובלים ממנה לא תמיד יכולים לצפות מתי יהיה ההתקף הבא. מה שגורם להם לחיות בפחד מתמיד שמא בשלב הכי בלתי צפוי יופיע לו פתאום התקף. זו הסיבה שאנשים החולים באפילפסיה והם אינם מאוזנים מבחינה תרופתית לא יכולים להיכנס לבריכת שחייה והם גם לא יכולים להעלות על מתקנים אטרקטיביים מידי בפארקים. הם חייבים להיות כל הזמן במצב של 'היכון' כי מי יודע מה יקרה איתם בדקה הבאה.

אז נכון שהשאיפה תמיד היא להוביל את החולה לאיזון תרופתי מה שימנע ממנו את ההתקפים. עם זאת, גם חולה מאוזן עשוי לסבול פה ושם מהתקפים, בייחוד במקרים אשר בהם הם אמורים להעלות את המינון של התרופה כאשר הרמה כבר אינה מספקת אותם.

הזכויות של חולה האפילפסיה

חולה אפילפסיה זכאי ליהנות מזכויות שונות. הוא יכול ליהנות מהטבות שונות כאשר אלו עשויות להקל מאוד על החיים שלו. במיוחד בגלל שהוא לא יכול לצפות את הדקה הבאה, מה שמגביל אותו בנהיגה, בתעסוקה ועוד הרבה מאוד צמתים בחיים שם הוא מוצא את עצמו תקוע.

הזכויות מאפשרות לו ליהנות למשל תג חניה לנכה שזה משמעותי מאוד עבורו אם כנהג ואם כנוסע ברכב של ההורה או כל רכב אחר שמשרת אותו. כך הוא גם זכאי לקבלת קצבה שמקלה עליו את כל עניין הפרנסה.

עוזרים גם לחולי האפילפסיה

לא כל אדם שחלה באפילפסיה מסוגל לדאוג לקצבאות ולהטבות המגיעות לו ביושר וזאת בגלל הפרוצדורה המרכיבה את כל העניין הזה.

בדיוק לכן אנחנו מציעים את השירות שלנו הכולל עזרה וליווי לכל אורך התהליך עד שחולה האפילפסיה אכן יקבל את כל מה שמגיע לו על מנת שיוכל ליהנות מאיכות חיים עד כמה שהדבר אפשרי וניתן.

בעזרת הליווי והייעוץ המקצועיים יוכל כל חולה אפילפסיה ליהנות מהזכויות המגיעות לו כחוק כדי לשפר את איכות חייו.

כתיבת תגובה