קורה לא פעם ואדם מבקש למשוך כספים מתוך קרן ההשתלמות שלו. אם זה בגלל מצוקה כלכלית כאשר הוא זקוק נואשות לכסף מזומן ובקרן ההשתלמות יש לו את סכומי הכסף הללו ואם זה לקראת אירוע משפחתי כלשהו הדורש סכום כסף גדול מחוץ לתקציב השוטף. כאן חשוב לבדוק, האם משיכה של כספים מקרן ההשתלמות היא אכן צעד נכון בכל מקרה.

למעשה קרן השתלמות הוא מוצר חיסכון שעומד לימינם של השכירים ושל העצמאיים. הוא פטור ממס רווחי הון עד התקרה והוא גם מוכר כהוצאה מוכרת. לחיסכון זה יש תקופת מינימום. לרוב מדובר על תקופה של שש שנים לפחות. עבור אנשים שהם מעל גיל שישים, תקופת המינימום עומדת על שלוש שנים. אם מושכים את הכסף לפפני תום המועד הנקוב, הרי שיוטל מס בגובה של 47% על הפרשות המעסיק כמו גם על הרווחים.

זו הסיבה שלגמרי לא מומלץ למשוך כספים מקרנות ההשתלמות אלא לחפש אלטרנטיבה אחרת להשגת הכסף הנדרש. כמו לקחת הלוואות. מקרן הפנסיה על פי התנאים שלה. כי ברור שיש תנאי סף כדי לעמוד בזה ובכל מקרה, תמיד עדיף להיוועץ עם איש מקצוע שמבין בתחומים הללו.

משיכת כספים מקרן הפנסיה בעקבות הקורונה

  • הקורונה שינתה הרבה מכללי המשחק בכל מה שקשור לכספים, לקרנות פנסיה ולכספי ביטוח.כיום, בהוראת שעה ישנה אפשרות למשוך כספים מקרן ההשתלמות לפני הזמן גם ללא תשלומי מס וזאת רק בתנאי שהעבד היה בחל"ת. אם הוא לא היה בחל"ת הרי שעדיף יהיה להמתין בסבלנות עד תום ש שנים כדי להימנע מתשלומי המס הגבוהים.

    בכל מקרה יש מצבים בהם אפשר למשוך את קרן ההשתלמות בלי מס, במקרה וקיימת קרן השתלמות נוספת נזילה במעמד שכיר.

    כמו כן אפשר לקבל הלוואות על חשבון הצבירה בריבית נוחה מאוד וכך הצבירה גם ממשיכה לצבור תשואה. יחד עם זאת, יש תנאים מסויימים בתקופה זו, בהוראת שעה כפי שכבר ציינו, בהם ניתן למשוך סכום של עד 7,500 ₪.

    בכל מקרה לא כדאי לפעול בנמהרות גם אם הכסף דחוף לכם. היוועצו במומחים ופעלו בחכמה.

כתיבת תגובה