אם אתם סובלים ממוגבלות כלשהיא ויש לכם אחוזי נכות מהביטוח הלאומי, אתם יכולים בין השאר לרכוש רכב נכים עם כל האביזרים הרלוונטיים ולהתנייד כמו כל אדם אחר. למדינה יש אינטרס לעודד את אוכלוסיית הנכים שתחיה חיים כמה שיותר נורמאליים, חיים בהם אפשר לנסוע לעבודה, להגיע לאירועים חברתיים ולהתנייד בקלות גם לכל מקום אחר. 

המדינה מעמידה הטובות שונות לנכים בכל מה שנוגע לרכישת רכב. יש הטבות והנחות שונות במס, יש השתתפות משמעותית של המדינה בהתקנת אביזרים שונים ברכב, וגם בכל מה שנוגע לביטוחים יש סיוע. אם אתם עומדים בפני רכישת ביטוח לרכב שקניתם כדאי שתבדקו טוב מה מגיע לכם.

ביטוח חובה

הנחות לנכים בביטוח החובה מתקיימות בעיקר על בסיס אחוזי הנכות. כל נכה מקבל את אחוזי הנכות שלו על ידי וועדה בביטוח הלאומי, אחוזי נכות שיכולים להיות קבועים או זמניים ודורשים חידוש שלהם. מי שרוצה לקבל את ההנחות הללו צריך להציג כמובן את האישורים הרלוונטיים לכך.

ביטוח מקיף

בכל מה שנוגע לביטוח מקיף, הוא מתייחס כמובן לרכב עצמו אבל גם לאביזרים שיש בו. ברכב נכה יש לא מעט אביזרים יקרים, אביזרים כמו מעלון או רמפה, כיסא מיוחד, מערכת נהיגה אלקטרונית וכדומה, ואת האביזרים הללו צריך לבטח. הבעיה היא שבגלל שהם יקרים עלות הביטוח המקיף תהיה גבוהה, וכאן נכנסות ההנחות של חברות הביטוח השונות כך שהנכה יוכל לבטח את הרכב שלו במחיר הוגן. 

יש חברות שמציעות אחריות צד ג' מורחבת ללא תוספת תשלום, יש חברות שמציעות כינון אוטומטי ללא תוספת תשלום מה שאומר שהלקוח פטור מלשלם דמי כינון בתביעה שנייה, ויש שירותי דרך VIP שבמקרים רבים הנכה יהיה חייב אותם לייתר בטחון כמו החלפת צמיג במקרה של פנצ'ר, רכב חלופי עם מעלון, שירותי הסעה, כיסוי לשבר שמשות וכדומה.

חשוב לערוך השוואה בין הברות שמציעות את הביטוחים הללו ולוודא שיש להן ניסיון עם רכבי נכים כדי שהנכה יוכל לחיות חיים כמה שיותר רגילים ובעלות סבירה והוגנת.

כתיבת תגובה