נתחיל מהסוף. התשובה היא כן. אם לא היו הנחות לנכים בביטוח הרכב שלהם, לא מעט מאותם נכים שגם ככה מתמודדים גם עם קשיים כלכליים, לא היו יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב.

מדינת ישראל כמו כל מדינה מתוקנת אחרת, שואפת לשלב את המוגבלים בחברה הכללית. גם אם מישהו בעל נכות מסוימת אין סיבה שהוא לא ייצא לשוק העבודה במידה כמובן שמצבו מאפשר זאת, וכדי שזה יקרה, צריך לסייע לו לרכוש את הציוד אותו הוא צריך במחירים סבירים. חברות הביטוח גם הן התגייסו לטובתם של הנכים והן מציעות שלל הנחות בביטוח מקיף או חובה.

הנחה בהתאם לאחוזי הנכות

אז מה לגבי ביטוח החובה? האם יש הבדל בין ביטוח חובה של אדם רגיל לביטוח חובה של נכה? יכול בהחלט להיות הבדל. נכים מקבלים הטבות על רכישת הרכב שלהם, רכב שמותאם למצבם כמו גם האביזרים שיש בתוכו, הטבות שמגיעות בדמות החזרים מהביטוח הלאומי. גם בכל מה שנוגע לביטוח חובה יש השתתפות של המדינה, השתתפות שתלויה באחוזי הנכות שיש לאותו אדם. ככל שהם גבוהים יותר ככה ההנחה בביטוח החובה תהיה גבוהה יותר. ומה לגבי מקיף? זה כבר סיפור אחר…

ביטוח מקיף לרכב נכה

אז מה ההבדל בין רכב נכה לרכב רגיל בכל מה שנוגע לביטוח המקיף ולמה הוא יקר הרבה יותר? כי יש לא מעט אביזרים יקרים ברכב, אביזרים שבלעדיהם הנכה לא יוכל להשתמש ברכב. כך לדוגמא אביזרים שאמורים להוות תחליף לדוושות כמו שאנחנו מכירים אותן, כך לדוגמא מעלון או מדרגה חשמלית, ואביזרים רבים אחרים. אלו אביזרים שעלותם היא אלפי שקלים וגם יותר מזה והביטוח המקיף אמור לכסות אותם.

לבחור את החברה הנכונה

אם אתם צריכים ביטוח לרכב נכה, יש חברות בהן תוכלו לבטח את הרכב ולקבל הנחות משמעותיות. ההנחות הללו יקלו עליכם את ההוצאות הכבדות שגם ככה יש לכם, הוצאות של היום יום שיכולות להיות כבדות מאוד. אל תתפשרו על חברה ובקשו הצעות מחיר. בסופו של דבר תמצאו את מה שהכי מתאים לכם.

כתיבת תגובה