עלות האחזקה של כלי רכב בישראל הינה עניין יקר, ועלולה להסתכם באלפי שקלים בחודש, כיוון שלצד המחירים היקרים ביחס למדינות אחרות בעולם, של מכוניות, תצטרכו להוציא עלויות שוטפות כמו דלק או תיקונים במוסך. ללא ספק ההוצאה החשובה ביותר על הרכב היא פוליסת הביטוח.

שוק הביטוח של כלי רכב מציע לנהגים שני סוגי פוליסות ביטוח: ביטוח חובה וביטוחי רכב רכוש. 

  • ביטוח חובה הוא כשמו – חובה על כל בעל רכב, והוא יכסה את נזקי הגוף של נפגעים בתאונת דרכים שהיה מעורב בה המבוטח. ביטוח זה לא יכסה נזקי רכוש שנגרמו כתוצאה מהתאונה 
  • ביטוח מקיף או ביטוח צד ג: הם פוליסות ביטוח המכסים על ידי שני סוגים נזקים שנגרמו לרכוש כתוצאה מהתאונה.

ביטוח מקיף וחובה לרכב

ביטוח צד ג

ההבדל בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף הוא העובדה שביטוח צד ג' מכסה רק נזק שנגרם לרכוש של הגורם השני שהיה מעורב בתאונה ולא לרכבו של המבוטח עצמו. זאת אומרת שהוא יכסה את הנזק שנעשו לצד האחר, ולא את הנזק שנגרם לרכב של המבוטח עצמו. ביטוח זה מתאים לכלי רכב ותיקים וזולים.

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף הוא הביטוח שמכסה גם את כלי הרכב שלכם, והוא כולל גם את ביטוח צד ג' בתוכו. ביטוח מקיף מכסה רשימה  ארוכה של נזקים פוטנציאליים מתאונת דרכים או חבלה, השחתה, שריפה, אסון טבע או כל נזק אחר שנגרם לכלי הרכב. הביטוח מפצה על הוצאות תיקונים, ולפעמים הוא יכול להגיע לזיכוי מלא של שווי הרכב אם הרכב נגנב למשל, או במקרים של טוטאל-לוס.

איזה ביטוח לבחור

אין שום ספק שמומלץ לעשות ביטוח מקיף לרכב שיעניק לכם נחת ורוגע, אבל חשוב מאוד להשוות מחירים של חברות ביטוח, ולקרוא די טוב את התנאים של הפוליסה לפני שחותמים עליה.

מחירי פוליסת הביטול נקבע על סמך שני גורמים: סיכונים הקשורים למבוטח – כמו גיל, ותק, עבר ביטוחי ותביעות וכדומה, וסיכונים הקשורים לרכב – כמו דגם, שנת ייצור, מחיר חלפים, ועוד.

כתיבת תגובה