הזכאות לקבלת תג נכה הינה אחת הזכויות היותר הומאניות שמדינת ישראל מצאה לנכון להעניק לאוכלוסיות מסוימות. מדובר בדרך כלל באנשים הסובלים מקשת רחבה של בעיות ומוגבלויות בתנועה שעלולות להשפיע על יכולת הניידות שלהם. מגבלה ביכולת הניידות עלולה להשפיע על היכולת שלהם להגיע למשרדי ממשלה או למקומות בילוי מרכזיים שבהם קיימת מצוקת חניה. עם זאת, לפני קבלת התו המיוחל יש לבצע בדיקת זכאות מהירה לתו נכה. כיצד נקבעת הזכאות לתו נכה? באילו מקרים או מגבלות פיזיולוגיות קיימת זכאות לתג כאמור? היכן ניתן לבדוק במהירות את הזכאות ולממש אותה? בהמשך המאמר נשיב בקצרה אך באופן ברור לשאלות הללו. 

כיצד נקבעת הזכאות לקבלת תג נכה

חוק החניה לנכים, אשר חוקק על ידי הכנסת בשנת 1993, מגדיר בצורה ברורה ומסודרת מי האנשים שיהיו זכאים לקבלת תו נכה. הזכאות נקבעת באופן עקרוני על פי שתי אמות מידה: האחת היא כושר הניידות של הנכה, כלומר העדר היכולת שלו להתנייד בקלות ממקום למקום. אמת מידה נוספת הינה בעיות פיזיולוגיות אחרות העלולות להקשות על אדם הסובל ממגבלה פיזית שאיננה דווקא מגבלת הליכה, לעבור מרחקים ארוכים. עם האנשים הללו ניתן למנות אנשים הסובלים ממחלה הקרויה פיברומיאלגיה, ומהותה כאבים כרוניים מתמידים. דוגמא נוספת לזכאי לקבלת תו נכה הינה אדם הסובל חלילה מבעיות לב מסוימות. בנוסף, ישנן עוד בעיות רפואיות הנותנות את הזכות לקבלת תו נכה. 

בדיקה מהירה של זכאות והגשת בקשה לקבלת תו נכה

אחת הבעיות בדרך לקבלת תג נכה הינה קבלת הכרה של הממונים על הנושא במשרד הרישוי בזכותו של אדם הסובל ממגבלה פיזיולוגית מסוימת לקבלת התו הנדרש. לא אחת קורה שהדרך לקבלת תו נכה מתארכת רק בגלל בעיות בירוקרטיות, הכוללות דרישה לקבלת מסמכים רפואיים או אחרים. זאת, בנוסף להמתנה לקבלת האישור הנדרש, לאחר בחינת כלל המסמכים שהוגשו. אנשי המקצוע של אופק, המתמחים בהשגת תו נכה לזכאים המעוניינים בכך, יבצעו עבורך בדיקת זכאות מהירה לתו נכה. תוצאות הבדיקה מהוות את השלב הראשון בדרך להשגת תג נכה. כדאי ליצור קשר כבר כעת, ואנו נחזור אליך בהקדם להמשך התהליך. 

כתיבת תגובה